Martin Přibyl
Aktualizováno 15. 12. 2018 21:09
Švédský odborný časopis Vi Bilägere od roku 1989 prověřuje odolnost moderních aut proti korozi. Severské zimy totiž znamenají i časté použití posypové soli, která je, jak se ukazuje, problémem i pro karoserie moderních aut. Tradičně s ní mají problémy zejména japonské značky. Podle odborníků z Vi Bilägere je to tím, že spoléhají na to, že odolnost proti korozi zajistí kvalitní lak, evropské automobilky používají v dutinách vosk. Zatímco lak nefunguje, vosk je na švédských prosolených silnicích účinnou ochranou. Pochopila to prý například Mazda, která své vozy určené do Švédska v Evropě dodatečně upravuje. Stejně jako Japoncům se pak nedaří Fordu.
Kia Stonic
Malému korejskému crossoveru Švédové vytýkají velice malé zástěrky. Dobré jsou naopak plastové ochranné panely, většina přechodů na karoserii je utěsněná, ochrana proti odření je v pořádku. Nosníky a dutiny jsou sice ošetřeny, ale bohužel ne rovnoměrně. Horší je také ochrana prahů a víka zavazadlového prostoru.