V minulých letech jsme byli svědky spíše toho, že i známé značky zanikly nebo měnily majitele. Náznakem toho, že se doba mění k lepšímu, je ženevské vzkříšení kdysi velmi populární značky De Tomasso. Ta na zdejším autosalonu představila zbrusu nový velký sedan Deauville.
Tento vůz, který měří na délku 501 centimetrů a jeho všechna čtyři kola pohání šestiválcový motor o výkonu téměř 300 koní, má karosérii navrženou Pininfarinou. Také právě v bývalé továrně této karosárny se má novinky vyrábět.
Italský podnikatel Mario Rossignolo, který získal právo na značku, oznámil, že v krátké době chce představit další dva modely a celkem chce ročně prodat 8000 vozů.
Rossignolo není "pan nikdo"
Rossignolo má s vedením automobilky zkušenosti. Dříve totiž stál v čele firmy Lancia.
Nová éra automobilky De Tomaso má tedy začít osm let po smrti zakladatele značky. Tím byl argentinský závodník Alejandro de Tomaso. Ve své zemi se ale staral i politiku, a poté, co se v roce 1955 zapletl do pokusu o svržení prezidenta Perona, musel uprchnout. Zakotvil v Itálii, kde v roce 1959 založil s přítelkyní Isabelle Haskell společnost De Tomaso Automobili v Modeně.
Nejprve stavěl sportovní vozy, dokonce i podvozek pro Formuli 1, ale v polovině šedesátých let začal vyvíjet i cestovní vozy. Měl šťastnou ruku v tom, že začal spolupracovat s dnes veleslavným designérem Giugiarem. Ten navrhl model Mangusta.
Nadbíhal mu Ford i Maserati
Pak přišla nejslavnější léta firmy. Zájem o spolupráci měl dokonce americký Ford, pro něhož vyvinul model Pantera.
Díky získaným penězům mohl De Tomaso opět vrhnout úsilí i na závodní monoposty F1. V roce 1970 spolupracoval i s Frankem Williamsem. Bohužel úspěchy se opět nedostavily. Pilot Piers Courage zahynul v hořícím monopostu během holandské Grand Prix a v dalších závodech se náhradník nedokázal kvalifikovat do závodu.
De Tomaso se tedy opět vrhl na vývoj silničních aut. Dokonce si mohl dovolit koupitv roce 1976 i značku Maserati. Za jeho "panování" vznikl model Quatroporte a Biturbo, ale moc úspěšné nebyly. Celá osmdesátá léta minulého století se De Tomasovi nedařilo a Maserati byl v roce 1993 nucen proda Fiatu. Žádný z plánů (například vyrábět společně s ruským výrobcem terénní vozy UAZ) ale nevyšel a nakonec firma dospěla do likvidace.
Teprve v roce 2009 ji koupil Mario Rossignolo začíná odznova...