Dacia Jogger je pokračovatelem nejen Loganu MCV, ale také velkoprostorových modelů Dokker a Lodgy. Ty se na českém trhu těšily mimořádné oblibě, logicky si tak české zastoupení značky slibuje hodně i od nového modelu. "Všude po Evropě znamená Dacia modely Sandero a Duster, ale v Česku byly populární i Dokker a Lodgy, jichž je Jogger pokračovatelem. Proto se na něj velmi těšíme," říká šéf českého zastoupení Renaultu a Dacie Zdeněk Grunt.
Na zmíněné automobily navazuje novinka nejen účelným vnějším designem, ale také vnitřním prostorem. I když totiž sdílí platformu CMF-B s novým Sanderem či Loganem, ovšem doplněnou o unikátní zadní část, má Jogger mezi nápravami 2897 mm. To přitom při celkové délce 4547 mm, výrazně tak překonává podobně velké soupeře z kompaktního segmentu.
Rozměry
Délka | 4547 mm |
Šířka | 1784 mm |
Výška | 1632 mm |
Rozvor náprav | 2897 mm |
Světlá výška | 200 mm |
Kufr (5 míst) | 708/1819 l |
Kufr (7 míst) | 160/565/1819 l |
Jak jsme se měli možnost přesvědčit už na podzimním mnichovském autosalonu, milimetry mezi nápravami jsou uvnitř znát. Dokonce i ve třetí řadě, která se nabízí za příplatek, je místa relativně dost. Samostatnou kapitolu pak tvoří zavazadlový prostor o objemu 708 až 1819 litrů. V sedmimístném uspořádání pak zůstává k dispozici ještě slušných 160 litrů.
Pod kapotou budou zpočátku dva motory, přičemž základ tvoří známý přeplňovaný litrový tříválec o výkonu 74 kW upravený pro pohon na LPG. S 40litrovou nádrží na plyn umí tato verze ujet v kombinovaném režimu kolem tisíce kilometrů na jedno natankování. Alternativu k němu představuje čistě benzinový přeplňovaný litrový tříválec o výkonu 81 kW. Obě jednotky mají standardně manuální šestistupňovou převodovku a pohon předních kol. V roce 2023 se do nabídky dostane i hybridní model, k němu je však zatím ještě daleko.
Technická data
1.0 TCe LPG* | 1.0 TCe | |
Převodovka | 6 MT | 6 MT |
Výkon | 74 kW/67 kW | 81 kW |
Toč. moment | 170 Nm/160 Nm | 200 Nm |
Zrychlení | 12,3/12,5 s (5 míst); 13,0/13,2 s (7 míst) | 10,5 s (5 míst); 11,2 s (7 míst) |
Max. rychlost | 175/172 km/h | 180 km/h |
Spotřeba | 7,7-7,8/6,0-6,1 l/100 km | 5,6-5,7 l/100 km |
Emise CO2 | 119-122/135-138 g/km | 127-130 g/km |
Hmotnost brzděného přívěsu | 1200 kg | 1200 kg |
* Údaje za lomítkem jsou platné při jízdě na benzin.
To plynový nebo benzinový Jogger si budou moci zájemci u prodejců objednávat už od zítřka, tedy čtvrtka 2. prosince. Základní cena vozu ve variantě Essential a s plynovým tříválcem je 358 500 korun, oproti Sanderu to znamená příplatek 55 100 korun. Pokud zájemce zatouží po sedmi místech k sezení, musí si připravit nejméně 377 500 korun - levnější nové auto s tolika místy na trhu momentálně není. Nabídku doplňuje benzinový tříválec za 371 tisíc v pětimístném a 390 tisíc v sedmimístném provedení.
Výbava stupně Essential pak obsahuje mezi jinými šest airbagů, systém nouzového brzdění, pomocníka pro rozjezd do kopce, nouzové volání e-call, elektrická přední okna, rádio se dvěma reproduktory a displejem integrovaným do palubního počítače, Bluetooth, výškově stavitelný volant, dálkové centrální zamykání, diodová potkávací a denní světla, mlhovky, střešní ližiny nebo 16palcová ocelová kola s kryty.
Klimatizace stojí 12 500 korun, paket s tempomatem a zadními parkovacími senzory vychází na osm tisíc korun. Dostupné balíčky výbavy tak Jogger odkoukal u Sandera a Loganu. Komu by pak chyběl centrální osmipalcový dotykový displej rádia, včetně čtyř reproduktorů a rozhraní Apple CarPlay a Android Auto přijde na sedm tisíc korun.
Prostřední stupeň Comfort stojí nejméně 403 500 korun s pěti a 422 500 korun se sedmi sedadly. Nicméně ve standardu nabízí navíc manuální klimatizaci, elektrické ovládání zadních oken, rádio s osmipalcovou obrazovkou, čtyřmi reproduktory a rozhraním Apple CarPlay a Android Auto, zadní parkovací senzory, podélně nastavitelný volant potažený umělou kůží, automatické stěrače, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zrcátka, modulární střešní ližiny nebo 16palcová kola imitující litý disk.
Za šest tisíc je možné tento výbavový stupeň doplnit o navigaci, na stejnou sumu pak přijde i automatická klimatizace. Sledování mrtvého úhlu spolu s předními parkovacími senzory a couvací kamerou přijde v paketu na osm tisíc korun a stejnou částkou podmínil dovozce také balíček obsahující mimo jiné elektronickou parkovací brzdu nebo hands-free kartu pro bezklíčkové odemykání a startování.
Ceník - Dacia Jogger
Essential | Comfort | Extreme | |
1.0 TCe LPG / 74 kW (5 míst) | 358 500 Kč | 403 500 Kč | 425 500 Kč |
1.0 TCe LPG / 74 kW (7 míst) | 377 500 Kč | 422 500 Kč | 444 500 Kč |
1.0 TCe / 81 kW (5 míst) | 371 000 Kč | 416 000 Kč | 438 000 Kč |
1.0 TCe / 81 kW (7 míst) | 390 000 Kč | 435 000 Kč | 457 000 Kč |
Za vyloženě luxusní je u Joggeru možné považovat nejvyšší stupeň výbavy Extreme za nejméně 425 500, respektive 444 500 korun. Standardně totiž obsahuje automatickou klimatizaci, couvací kameru, hands-free kartu pro bezklíčkové odemykání a startování, sklopné stolky pro cestující ve druhé řadě sedadel, textilní koberečky nebo 16palcová litá kola. I s čistě benzinovým motorem a sedmi místy se pak tato verze vejde pod půl milionu korun. Z příplatků je možné vypíchnout navigaci za šest tisíc nebo hlídání mrtvého úhlu v paketu s dalšími prvky za deset tisíc korun.
Všechny Joggery mají standardně bílý lak karoserie, za metalízu se připlácí 13 900 korun, respektive 14 900 korun, pokud jde o hnědý odstín Terracotta.