Martin Přibyl
13. 12. 2021 6:01
Druhý rok pandemie znamená pokračování změny v dopravním chování. Intenzita dopravy a zpoždění v zácpách se ve velkých městech nadále nevrací na úroveň doby před pandemií koronaviru. V těch malých to ale často bývá opačně. Uvádí to analýza americké společnosti Inrix, která se zabývá dopravními daty.
Celosvětově nejucpanější města
Doprava se oproti roku 2020 letos podle Inrixu zvedla. Jízdy automobilem vloni v dubnu klesly o 40 procent, ale koncem roku se již rozdíl začal ztrácet a v podobném duchu se vyvíjela i letos, stále však není na stejné úrovni jako v roce 2019.
Hromadná doprava je na tom oproti té individuální automobilové nadále o poznání hůře. Inrix uvádí běžně větší než padesátiprocentní poklesy oproti roku 2019 v USA, Británii, Německu nebo Paříži.
Výraznou proměnou prošel denní průběh intenzity dopravy. Nadále platí, že ranní špičky jsou nižší, hustší je doprava kolem poledne a večer.
Pořadí 2021 (2020) |
Město |
Ztracený čas |
Změna oproti období před covidem |
1 (16) |
Londýn |
148 h |
- 1 % |
2 (6) |
Paříž |
140 h |
- 15 % |
3 (25) |
Brusel |
134 h |
- 4 % |
4 (4) |
Moskva |
108 h |
- 15 % |
5 (3) |
New York |
102 h |
- 27 % |
6 (7) |
Chicago |
104 h |
- 28 % |
7 (18) |
Řím |
107 h |
- 35 % |
8 (1) |
Bogotá |
94 h |
- 51 % |
9 (23) |
Palermo |
109 h |
- 20 % |
10 (33) |
Istanbul |
88 h |
- 42 % |