Co se skrývá za obřími ledvinkami? Představujeme techniku luxusního BMW řady 7

Martin Přibyl Martin Přibyl
29. 6. 2019 6:54
Vzhled nejluxusnějšího mnichovského sedanu budí kontroverze. Řada 7 dostala při faceliftu výrazně větší ledvinky a naopak přední světlomety jsou oproti původnímu provedení nižší a subtilnější. Nenechte se ale odradit fotkami. Vedle toho, že naživo auto vypadá dobře, přinesla modernizace i zásadní změny technického rázu. Pojďme se na ně podrobně podívat.
Foto: BMW

Nejnovější, ale nejlevnější

Přes všechny svoje kvality a to, že je v rámci konkurence značek Audi a Mercedes řada 7 od BMW nejnovějším modelem, je také paradoxně nejlevnější. Základní 730d vyjde na 2 338 700 Kč, není to sice málo, ale v podobné společnosti se ceny pod dva miliony korun nenosí. Takové Audi navíc nedokáže ani konkurovat nabídkou motorů, můžete volit jen jeden naftový šestiválec o výkonu 210 kilowattů.

Počítat je samozřejmě také nutné s tím, že řada lákavých položek, o nichž jsme psali na předchozích snímcích, stojí něco navíc. Tak třeba pokročilý balíček asistenčních systémů, který přidává autu schopnost samočinného popojíždění v koloně, vyjde na více než 50 tisíc korun. Aktivní stabilizátory potlačující náklony v zatáčkách společně s kamerovým systémem, který proaktivně přizpůsobuje odpružení povrchu vozovky, stojí necelých 80 tisíc korun. Natáčení zadních kol, jež dělá ze sedmičky neuvěřitelně obratné auto, stojí téměř 40 tisíc.

A to jste se ještě nedostali ke specifikaci exkluzivního laku nebo interiéru, kde si můžete naobjednat třeba exkluzivní čalounění z kolekce BMW Individual, aby vaše řada 7 nebyla stejná jako ty ostatní, které budete na silnici potkávat.

 

Právě se děje

Další zprávy