V době, kdy stále více lidí lákají nové nabídky mobility (spolujízda, sdílení automobilů apod.), aby ušetřili náklady na pořízení či provozování automobilu, spouští Citroën nabídku dlouhodobého pronájmu neboli operativního leasingu automobilů společně s portálem TravelCar.com. Ten patří mezi průkopníky v oblasti sdílení automobilů.
Nová nabídka financovaná bankou PSA Finance France umožňuje zákazníkovi nechat auto v jednom z partnerských míst platformy TravelCar.com v době, kdy ho nepoužívá. TravelCar.com se pak postará o pronájem auta třetím stranám, pojištění a také o odměnu zákazníkovi za každý ujetý kilometr.
Toto řešení na klíč je velmi pružné a zákazníkovi umožňuje používat nebo sdílet své vozidlo, jak chce a zcela jednoduše, bez přímé interakce mezi ním a těmi, kdo si automobil půjčují.
Samozřejmě že pak platí přímé úměry: Čím víc zákazník sdílí své auto s dalšími osobami, tím víc vydělá, ale tím méně ho má pro svou vlastní potřebu.
A pokud souhlasí s tím, že svůj automobil poskytne minimálně na 20 dní v měsíci, TravelCar.com mu vyplatí pevně stanovenou částku, i když si vůz během těchto 20 dní nikdo nepůjčí. Ta zcela vykompenzuje měsíční nájemné za Citroën C1 ve výši 149 eur, takže zákazník nakonec platí pouze za pohonné hmoty.
Pro všechny, kteří do práce jezdí hromadnou dopravou a automobil využívají jenom o víkendu, to vypadá jako neodolatelná nabídka.
Nová forma operativního leasingu a sdílení automobilů současně se sice bude od ledna 2017 vztahovat na všechny modelové řady značky Citroën, nicméně zmíněná kompenzace nájemného zaručená minimálním příjmem v případě poskytnutí auta na 20 dnů měsíčně bude platit jen pro Citroën C1.
Konkrétně se jedná o verzi s motorem 1.0 VTi/51 kW ve výbavě Feel, která u nás přijde na 234 900 Kč. Dlouhodobý pronájem se sjednává na 36 měsíců nebo do ujetí 75 tisíc km a zákazník se přitom dopředu ve smlouvě nijak nezavazuje k tomu, že vůz bude povinně s někým sdílet.
Pokud zákazník poskytne svůj vůz na méně než 20 dní, dostane od společnosti TravelCar.com 0,05 eura za každý ujetý kilometr. Na portálu pak zákazník najde všechna místa, kde je možné automobil nechat a pak zase vyzvednout. Mělo by se jednat hlavně o centra měst, nádraží nebo letiště.
"Toto partnerství umožní platformě TravelCar.com opřít se o sílu naší sítě a značce Citroën nabídnout svým zákazníkům důmyslné řešení na klíč, které bude optimalizovat jejich rozpočet,“ nechal se slyšet ředitel pro strategii Citroën Mathieu Bellamy a zakladatel TravelCar.com Ahmed Mhiri k tomu dodal: "Spolupráce se značkou Citroën na budoucí mobilitě a nabídkách, jako je auto za 0 €, je důkazem toho, že se automobilový svět mění, a to nejlepším možným způsobem pro spotřebitele.“
Platforma TravelCar.com funguje od konce roku 2012 a snaží se o rozvoj tzv. společné spotřeby. Nabízí uživatelům automobilů solidární řešení, které jim umožní ušetřit na parkovacích poplatcích na letištích, nádražích a centrech měst ve Francii i jinde v Evropě.
Funguje tak, že majitel nabídne své auto k pronájmu, když ho nepotřebuje, a umožní tak nájemci užívat ho za sdílení nákladů. Tento přístup znamená rovněž úsporu pro nájemce, protože sazby TravelCar.com jsou v průměru o 50 % nižší než ceny účtované tradičními půjčovnami. Pro ty, kdo si nepřejí své vozidlo sdílet, vytvořil TravelCar.com nabídku nízkorozpočtového parkování, které je až o 70 % levnější než ceny oficiálních parkovišť.
Společnost TravelCar.com má našlápnuto k dalšímu rozmachu, neboť v listopadu 2015 pohltila svého konkurenta Carnomise a nyní disponuje databází s více než 250 000 uživateli, působí v osmi zemích a díky finančním prostředkům od pojišťovny MAIF a skupiny PSA dál rozšiřuje své služby po světě.