Jan Matoušek
6. 4. 2021 6:02
Nejprodávanějším dováženým autem byl Peugeot 206, MPV se prodávala dvakrát lépe než SUV a Škoda Superb se teprve chystala na ovládnutí střední třídy. To je jen zevrubný popis českého automobilového trhu před dvaceti lety, tedy v roce 2001. Mnoho tehdejších modelů přitom dnes nabízejí autobazary doslova za dumpingové ceny. Kolik ale stála tato auta jako nová?
Renault Clio V6
Mezi ostrými hatchbacky nenajdete možná šílenější sériový model, než je Clio V6. Renault totiž svojí sportovní divizi v Dieppe dal za úkol vyrobit malé auto s 2,9litrovým šestiválcem místo zadních sedadel, pohonem zadních kol a manuální převodovkou. Jízdně možná nešlo o nejjemnější nebo nevytříbenější model, ale vybavit tak malé auto tak velkým motorem už se nikdo potom v sériové výrobě nepokusil. A v roce 2001 bylo možné auto objednávat i v Česku. Kus z takzvané první fáze, která měla motor naladěný na 166 kW, přišel na 1 330 000 korun. Ano, i Clio mohlo před dvěma dekádami stát 1,3 milionu korun. A našetřit na něj by zabralo skoro osm let.