Petr Korbel
10. 8. 2019 7:34
Značka Glas patřila v 50. letech k symbolům západoněmeckého hospodářského zázraku. Na automobilovém nebi zazářila jako meteor, v létě roku 1969 však v bavorském Dingolfingu vyrobili její poslední vůz. Společnosti Hans Glas se stal osudným příliš pestrý výrobní program. Z její továrny ale postupem času vyrostl největší výrobní závod koncernu BMW.
Glas 1700
Modelová smršť pokračovala v roce 1964 pohodlným sedanem střední třídy. Karoserii opět navrhl Pietro Frua, který přitom zužitkoval svou předchozí práci pro německou automobilku Borgward - ta zbankrotovala dříve, než stihla Italem navržený sedan poslat do sériové výroby. Vůz byl elegantní, ale na trhu šel do přímého střetu s modely BMW 1500/1800. A v té době už bylo profesionálně řízené BMW konkurentem, kterému se stárnoucí Hans Glas, vyznavač "bavorského selského rozumu" při vedení firmy, nedokázal vyrovnat. Továrnu drželo nad vodou nadšení majitele i zaměstnanců, na tehdejší dobu až bizarně roztříštěný výrobní program ji však stále více dusil.