Bez zapomenuté značky Glas by BMW nevyrostlo. Zanikla před padesáti lety

Petr Korbel
10. 8. 2019 7:34
Značka Glas patřila v 50. letech k symbolům západoněmeckého hospodářského zázraku. Na automobilovém nebi zazářila jako meteor, v létě roku 1969 však v bavorském Dingolfingu vyrobili její poslední vůz. Společnosti Hans Glas se stal osudným příliš pestrý výrobní program. Z její továrny ale postupem času vyrostl největší výrobní závod koncernu BMW.
Foto: Wikipedia/Charles01

Glas 2600 V8

Osudným se podniku stal sen o tom, že osloví nejbohatší. Vyvinul luxusní kupé Glas 2600 s vidlicovým osmiválcem. Karoserii opět stvořil Frua a bylo znát, že pracuje i pro Maserati: vůz dostal přezdívku Glaserati. Rychlost dosahovala skoro 200 kilometrů, zrychlení na stovku trvalo 10 vteřin, což byly v roce 1966 mimořádné hodnoty. Nákladný vývoj však automobilku dorazil. Banky odmítly půjčit další peníze.

Hans Glas se obrátil na bavorskou vládu. Od ní dostal doporučení, aby podnik prodal firmě BMW. Ta produkci řady modelů Glas záhy zrušila, ale například sedan 1700 vyráběla na jihu Afriky pod vlastní značkou ještě mnoho let. Inovované přepychové kupé se jako BMW-Glas 3000 V8 montovalo do roku 1968. Posledním autem značky Glas byl ovšem v roce 1969 maličký Goggomobil.

Továrna následně prošla rekonstrukcí a později se z ní stal největší výrobní závod BMW. Dnes se tu vyrábí jeho luxusní modely: manažerská řada 5 (včetně sportovní M5) a ředitelská řada 7.

 

Právě se děje

Další zprávy