Vladislav Jasan
2. 4. 2019 6:03
Někteří nedají na značkové servisy dopustit, jiní se jim smějí, že jezdí s autem ke garážmistrovi a ušetří. Oba tábory mohou mít pravdu. Záleží na prioritách, využití vozu i jeho typu či konkrétní závadě. Podívejte se do přehledu, kdy je nejlepší vyrazit do značkového a kdy do neznačkového servisu.
Moderní auta mohou u nezávislých servisů narazit
Čím modernější vůz, tím je větší riziko, že mechanik v garáži nebude mít kompletní informace. A třeba i v případě zcela banálních oprav může způsobit nemilé komplikace. Při běžné údržbě typu vyměnit olej a filtry není mnoho důvodů jezdit "do značky". Pokud tedy víte buď vy, nebo mechanik, zda váš vůz nemá nějaké specifikum. To může být třeba nevhodně tvarovaná olejová vana starších dieselových modelů PSA, z níž je třeba olej nejen vypustit, ale i vysát. Jinak se na dně drží vrstva starého oleje, která výpustním ventilem samovolně nevyteče, postupně akumuluje nečistoty a výsledkem může být zadřený motor.
Podobných znalostí jsou desítky. U vozů koncernu VW vybavených adaptivním tempomatem a pre-crash systémem je třeba po každém úkonu, který vyžaduje provedení geometrie (např. prostá výměna tlumičů, kterou mechanicky zvládne i ten nejmenší servis) také nastavit kamery. Jinak nebudou systémy správně fungovat, což může být dost nemilé zjištění, pokud jste zvyklí se na ně spoléhat. K nastavení kamer je přitom třeba speciální tabule a samozřejmě diagnostika.