Vladislav Jasan
2. 4. 2019 6:03
Někteří nedají na značkové servisy dopustit, jiní se jim smějí, že jezdí s autem ke garážmistrovi a ušetří. Oba tábory mohou mít pravdu. Záleží na prioritách, využití vozu i jeho typu či konkrétní závadě. Podívejte se do přehledu, kdy je nejlepší vyrazit do značkového a kdy do neznačkového servisu.
Autorizovaný servis jako výrazný zdroj příjmů pro dealera
V dnešní době již není zcela pravdivé tvrzení, že autorizovaný servis je vždy výrazně dražší než garážový. V ekonomice dealerství totiž tvoří příjmy ze servisu většinu zisku, prodej menšinu. Procento se může lišit dle značky a obchodního zaměření konkrétního dealera, ale servis obecně vygeneruje minimálně 55 % zisků, ale klidně i přes sedmdesát procent.
Marže na prodejích vozů již nejsou takové jako v devadesátých letech, a tak se prodejci nových vozů velmi snaží zákazníky přilákat také na následnou údržbu a opravy vozu, v čemž jim samozřejmě pomáhají i samotné automobilky.
Výsledkem jsou všemožné slevové akce, věrnostní programy pro majitele starších aut, levnější ekonomické alternativy originálních dílů atd. Je sice stále více než pravděpodobné, že značkový servis mainstreamové značky bude dražší než neautorizovaný, rozdíl se ale postupně výrazně zmenšuje.