Nezávislý servis nemusí být levnější. Podívejte se na srovnání s těmi autorizovanými

Vladislav Jasan
2. 4. 2019 6:03
Někteří nedají na značkové servisy dopustit, jiní se jim smějí, že jezdí s autem ke garážmistrovi a ušetří. Oba tábory mohou mít pravdu. Záleží na prioritách, využití vozu i jeho typu či konkrétní závadě. Podívejte se do přehledu, kdy je nejlepší vyrazit do značkového a kdy do neznačkového servisu.
Foto: Škoda Auto

Důležité je použití vozu

Rozhodování o tom, kde servisovat vůz, se odvíjí také od jeho stáří, dopravního výkonu (ročně nejetých km), požadavků na mobilitu a závisí třeba i na tom, zda je vůz havarijně pojištěn. Obecně platí, že čím novější vůz, tím více kilometrů ročně najede - už proto, že dobré tři čtvrtiny nově prodávaných vozů jsou v ČR firemní.

Zánovní vůz s vysokým kilometrovým proběhem bude majitel patrně servisovat "ve značce", protože prokazatelná servisní historie (nezfalšovatelná elektronická servisní knížka na serverech automobilky) zvyšuje jeho zůstatkovou hodnotu, protože nechce riskovat, že se oprava protáhne nebo nezdaří (a pokud už, servis to vyřeší a poskytne náhradní auto).

V případě nehody pojede také do autorizovaného servisu, ať už kvůli jistotě servisních postupů (auto nesvaří ze dvou vraků), nebo proto, že opravu beztak uhradí pojišťovna.

 

Právě se děje

Další zprávy