Toyota, která si chce povídat, hyundai jako kus obýváku. Automobilky perlí na elektronickém veletrhu

Jiří Kaloč
6. 1. 2017 15:46
Účast na tradičních autosalonech, jakými jsou Paříž nebo Frankfurt, škrtá ze svých plánů nejedna velká automobilka. Naproti tomu počet výrobců vozů, které staví rozsáhlé expozice na přehlídkách o moderních technologiích, roste geometrickou řadou. Podívejte se do naší grafiky, na jaké výhledy do budoucnosti na kolech můžete narazit na letošním veletrhu spotřební elektroniky CES v Las Vegas.
Foto: Nissan

Nissan - autonomní mobilita pod dohledem

Nissan nabídl na veletrhu v Las Vegas zajímavé řešení konfliktních situací, ke kterým bude docházet při jízdě bez řidiče. Technologii pojmenoval Seamless Autonomous Mobility (dokonalá autonomní mobilita), zkráceně SAM.

Jak to funguje? Představte si, že auto bez řidiče jedoucí ulicemi města dorazí k nehodě. Policie řídí provoz ručně a posílá vozy třeba přes dvojitou plnou čáru a proti červené na semaforech. Auto bez řidiče v tu chvíli neví, co má dělat, jeho radary a lidary tuto situaci nevyřeší. Systémem SAM vybavený autonomní vůz v tu chvíli požaduje pomoc od řídícího centra. Zkontaktuje takzvaného mobility manažera, který se s vozem spojí, díky kamerám ve voze posoudí situaci a rozhodne o správné reakci. Poté, co dá policista pokyn, navede vozidlo na dálku kolem překážky. Poté vůz znovu přepne do plně autonomního režimu a bude se věnovat dalším vozům, které volají o pomoc. Nalezené řešení je zároveň zasláno do jiných vozidel pohybujících se v této oblasti.

Technologie se inspirovala zkušenostmi vesmírné agentury NASA, která podobně naviguje průzkumná vozítka.

 

Právě se děje

Další zprávy