Jan Matoušek
27. 7. 2023 6:02
Dnes se při vyslovení spojení "automobilová reklama" spoustě lidem vybaví nejspíše zdůrazňování co nejnižších emisí a také vysoká udržitelnost. Ne vždy ale tyto hodnoty nová auta prodávaly. V minulosti na to šly automobilky přes rychlost, případně i notně kontroverzní slogany. Vybrali jsme některé z nejzajímavějších automobilových reklam minulosti. Podívejte se.
Horká italská krev
Lancia ve Velké Británii promovala svou Deltu ve druhé polovině 80. let skutečně svérázným způsobem. Na první pohled vystupuje slogan "Byl by poměr s Němcem tak zajímavý?" Kdo pak čte dál, zjistí, že Delta v porovnání s pomalejším a hůře vybaveným hatchbackem z Německa stojí výrazně méně. Nechybí samozřejmě zmínka o úspěších v rallye, Lancia v ní byla v té době na vrcholu. Stačily ale pouze tři dekády a Lancia prodává svá auta jen doma v Itálii, i když se chystá její elektrická renesance.