Deset naprostých automobilových propadáků. Někde se nepovedl model, jinde celá značka

Jan Matoušek Jan Matoušek
25. 9. 2018 6:02
Volkswagen Golf, Škoda Octavia, Nissan Qashqai nebo Hyundai i30. Všechno to jsou jména automobilů, kterým se povedlo uspět a dnes tvoří na evropském trhu jádro kategorie, do níž spadají. Jako každé odvětví má ale i automobilismus své temné stránky, chcete-li nepovedené modely. A někdy nejde jen o jeden model, ale rovnou o nepovedený pokus s celou automobilkou. Na tyto případy jsme se rozhodli zaměřit v následující galerii, kam jsme vybrali desítku automobilových propadáků. Některé znamenaly jen ztrátu peněz, jiné rovnou pohřbily celou značku.
Foto: Jan Matoušek

Tatra 700

Měl to být návrat osobních aut z Kopřivnice. Tatra po pádu komunismu v oblasti osobních aut i vinou změn ve vlastnické struktuře a nedostatku financí strádala. Řada T613 již byla zastaralá a přistoupilo se tak ke stavbě nového vozu Tatra 700. Zas tak nový ale vůz nebyl, šlo pouze o výrazně zmodernizovaný typ T613-4 se zakulaceným designem a modernějším interiérem, který ale stále využíval ovládací prvky cizích modelů.

Zachován zůstal vzduchem chlazený osmiválec vzadu s pohonem zadních kol. Nakonec mezi lety 1996 a 1999 vznikly dokonce dvě designové verze - facelift poznáte od originálu podle jiné zadní části. Zájem o vůz ale nebyl, protože šlo o technicky zastaralý a výbavou nedostačující vůz s vysokou cenou. Konkurence z Evropy či Asie uměla za podobné peníze nabídnout víc. Vzniklo tak jen šest nebo sedm desítek kusů (údaje se odlišují), většina původně sloužila ve státní správě. Jednou Tatrou 700 jezdil i Miloš Zeman.

 

Právě se děje

Další zprávy