Jedno auto, několik jmen. Deset modelů, z nichž se po změně značky staly propadáky

Jan Matoušek Jan Matoušek
2. 9. 2019 6:02
Anglický termín badge engineering odkazuje na jev v automobilovém světě velmi populární. Zjednodušeně lze říct, že jde o jedno auto, které se ale prodává s logem dvou a více výrobců. Důvodem může být třeba úspora nákladů na vývoj, automobilky také mohou levněji pokrýt více segmentů a případně si tímto způsobem i snížit průměrné emise. Úspěch takového vozu ale také není automatický. V galerii se proto podívejte na deset případů "automobilových kukaček", které se však s prodejním úspěchem nepotkaly.

Téměř všechny novější Lancie

Ještě v 80. letech byla Lancia úspěšnou a prosperující značkou. Začátkem 21. století se nicméně v nabídce objevilo několik prodejně neúspěšných modelů a po propojení Fiatu s Chryslerem v roce 2009 došlo k úpravě strategie. Lancia tak místo vlastními silami vyvinutých modelů měla prodávat přeznačené modely Chrysler. V roce 2011 se na trhu objevily modely Thema (Chrysler 300), Voyager (Chrysler Voyager) a Flavia (Chrysler 200 Convertible). Ty pak doplnily produkty vlastního vývoje Ypsilon a Delta.

Evropské verze Chryslerů se prodejně neuchytily a celý projekt skončil neúspěšně. Thema i Voyager se z prodeje stáhly v roce 2014, nejméně úspěšná Flavia ještě dříve. Lancia se pak začala orientovat jen na domácí italský trh a jen na model Ypsilon. Několikrát se spekulovalo, že by se brány kdysi slavné značky měly uzavřít nadobro, stylové městské auto se však na domácím trhu prodává stále dobře, i když se představilo již v roce 2011.

Mimochodem ve Velké Británii zkoušel Fiat opačnou strategii než ve zbytku Evropy. V roce 2011 tam začal Lancie Ypsilon a Delta prodávat pod značkou Chrysler. Prodejní úspěch však byl podobný jako u přeznačených Chryslerů na zbytku kontinentu.

 

Právě se děje

Další zprávy