V první řadě má dojít k povýšení dosavadního šéfa sportovní značky Porsche. Oliver Blume by podle koncernových zdrojů magazínu auto motor und sport měl stanout v čele Volkswagenu.
Na uvolněné místo po Blumem by přitom podle všeho měl zamířit dosavadní šéf Škody Bernhard Maier. Ten u stuttgartské automobilky působil již dříve, než se stal v roce 2015 šéfem Škody, měl v představenstvu Porsche na starosti prodej. O Maierově případném nástupci ve vedení Škody zatím nepotvrzené zdroje německých médií mlčí. Koncern zprávy odmítl komentovat.
Příčinou přesunů na vedoucích místech koncernu jsou softwarové problémy klíčových modelů značky VW, elektrického ID.3 a Golfu. V rámci koncernové hierarchie by za ně měl být zodpovědný současný šéf značky a také celého koncernu Herbert Diess, nově by je ale měl řešit právě Oliver Blume, který má ve vedení koncernu na starosti rovněž výrobu.
V rámci vedení koncernových značek by se nejednalo o první letošní změny. V lednu se své funkce v čele Seatu vzdal Ital Luca de Meo, který se má od prvního července stát šéfem Renaultu. Jeho (zatím dočasnou) náhradou je Carsten Isensee. Od prvního dubna 2020 má novou hlavní figuru také Audi, Markus Duesmann u něj nahradil Brama Schotta.