Jan Matoušek
7. 6. 2018 6:43
Ani Hyundai, ani Kia. První skutečně populární jihokorejskou značkou v České republice bylo Daewoo. Začalo to ještě před rokem 1989, kdy se na československý trh dostalo několik kusů modelu Racer. S přeměnou trhu se korejská automobilka na chvíli stáhla, koncem devadesátých let ale vytáhla z rukávu eso - minivůz Matiz, který byl dostatečně obratný ve městě a dostatečně prostorný uvnitř. K tomu měl italský design a dobrou cenovku. Proto auto pravidelně zaujímalo přední příčky prodejů. V roce 1999 to bylo dokonce nejprodávanější dovážené auto v Česku. Matiz teď po dvaceti letech končí. Připomeňte si, kolik kdysi stál i pod kolika různými značkami vznikal.
Formosa Matiz
Jak již bylo naznačeno, Matiz se vyráběl v různých zemích i pod různými značkami. Například na Tchaj-wanu jej znají jako Formosa Matiz.
Pontiac Matiz
V Mexiku se Matiz prodával pod značkou Pontiac.
Chevrolet Taxi 7:24 Chronos
Ve Venezuele, Paraguayi, Uruguayi, Kolumbii a dalších zemích Jižní a Střední Ameriky se Matiz prodával jako Chevrolet, a to i v taxikářské verzi, pojmenované 7:24.
Chevrolet Spark
Klasický Matiz se na většině trhu Jižní Ameriky prodával jako Chevrolet Spark. Výjimkou byla třeba Argentina, kde auto znali také jako Daewoo Matiz. Zmínit můžeme i Pákistán, kde auto znají jako Chevrolet Exclusive. Dále se Matiz vyráběl v Indii, Íránu nebo Vietnamu.