Auto, které naučilo Čechy kupovat korejské vozy, končí. Daewoo Matiz vydrželo ve výrobě 20 let

Jan Matoušek Jan Matoušek
7. 6. 2018 6:43
Ani Hyundai, ani Kia. První skutečně populární jihokorejskou značkou v České republice bylo Daewoo. Začalo to ještě před rokem 1989, kdy se na československý trh dostalo několik kusů modelu Racer. S přeměnou trhu se korejská automobilka na chvíli stáhla, koncem devadesátých let ale vytáhla z rukávu eso - minivůz Matiz, který byl dostatečně obratný ve městě a dostatečně prostorný uvnitř. K tomu měl italský design a dobrou cenovku. Proto auto pravidelně zaujímalo přední příčky prodejů. V roce 1999 to bylo dokonce nejprodávanější dovážené auto v Česku. Matiz teď po dvaceti letech končí. Připomeňte si, kolik kdysi stál i pod kolika různými značkami vznikal.
Foto: Výrobci

Formosa Matiz

Jak již bylo naznačeno, Matiz se vyráběl v různých zemích i pod různými značkami. Například na Tchaj-wanu jej znají jako Formosa Matiz.

Foto: Výrobci

Pontiac Matiz

V Mexiku se Matiz prodával pod značkou Pontiac.

Foto: Výrobci

Chevrolet Taxi 7:24 Chronos

Ve Venezuele, Paraguayi, Uruguayi, Kolumbii a dalších zemích Jižní a Střední Ameriky se Matiz prodával jako Chevrolet, a to i v taxikářské verzi, pojmenované 7:24.

Foto: Výrobci

Chevrolet Spark

Klasický Matiz se na většině trhu Jižní Ameriky prodával jako Chevrolet Spark. Výjimkou byla třeba Argentina, kde auto znali také jako Daewoo Matiz. Zmínit můžeme i Pákistán, kde auto znají jako Chevrolet Exclusive. Dále se Matiz vyráběl v Indii, Íránu nebo Vietnamu.

 

Právě se děje

Další zprávy