Auto, které naučilo Čechy kupovat korejské vozy, končí. Daewoo Matiz vydrželo ve výrobě 20 let

Jan Matoušek Jan Matoušek
7. 6. 2018 6:43
Ani Hyundai, ani Kia. První skutečně populární jihokorejskou značkou v České republice bylo Daewoo. Začalo to ještě před rokem 1989, kdy se na československý trh dostalo několik kusů modelu Racer. S přeměnou trhu se korejská automobilka na chvíli stáhla, koncem devadesátých let ale vytáhla z rukávu eso - minivůz Matiz, který byl dostatečně obratný ve městě a dostatečně prostorný uvnitř. K tomu měl italský design a dobrou cenovku. Proto auto pravidelně zaujímalo přední příčky prodejů. V roce 1999 to bylo dokonce nejprodávanější dovážené auto v Česku. Matiz teď po dvaceti letech končí. Připomeňte si, kolik kdysi stál i pod kolika různými značkami vznikal.
Foto: Výrobci

Designová kontroverze

S Daewoo/Chevroletem Matiz, lépe řečeno s jeho designem, je spojena také jedna kontroverze. Figuruje v ní čínská automobilka Chery a její model QQ z roku 2003. Mateřský koncern GM čínskou stranu v roce 2004 žaloval za okopírování miniauta, jako důkaz měly dokonce posloužit přední dveře Chery, plně zaměnitelné za ty u Matize. Podle čínské vlády, která Chery vlastní, si GM dostatečně patentově neošetřilo svůj produkt. Celý spor nakonec skončil dohodou mezi oběma stranami, QQ se objevilo například na trzích v Latinské Americe i domácí Číně.

 

Právě se děje

Další zprávy