Jan Matoušek
11. 9. 2020 6:02
Dát za supersportovní auto částku přesahující několik desítek milionů korun není nic neobvyklého. Ať už jde o Bugatti Chiron Pur Sport, Lotus Evija nebo McLaren Senna. S takovým autem ale můžete i na normální silnice. Existuje ale ještě další skupina supersportů s násobně vyšší cenovkou, které na silnice nemůžou, dokonce je často nemůžete ani mít doma.
Ferrari bere celý program XX také jako vývojovou laboratoř pro svá silniční auta. Klienti tak mají přístup nejen k exkluzivním vozům, ale stávají se částečně i určitými vývojovými jezdci. Ostatně i proto nejsou modely z programu XX ani silničními, ani závodními vozy. "Silniční auta musí mít homologaci, závodní auta se musí řídit pravidly, ale tato žádná nemají. Testujeme na nich to, co nemůžeme na silničních ani závodních autech. Zákazníci nám řeknou, jestli je technologie zajímavá, a potom se rozhodujeme, jestli stojí za to ji dále vyvíjet pro silniční modely," popsal princip programu XX britskému Autocaru v roce 2015 marketingový ředitel Ferrari Enrico Galliera.
Ročně se pro majitele koná několik akcí a technických testů na řadě světových okruhů. Letošní kalendář obsahuje sedm zastávek v Evropě (například belgické Spa-Francorchamps), USA a Abu Dhabí, kde sezona vyvrcholí pro všechny součásti Corsa Clienti tradičním uzavřením sezony s názvem Finali Mondiali.