Auta, která znamenala konec jedné éry. Škoda zaspala dobu, Saab doplatil na finance

Jan Matoušek Jan Matoušek
8. 6. 2019 6:24
Technická řešení, jednotlivé modely nebo rovnou celé značky. Automobilový průmysl je plný příkladů, kdy se po dlouhé době někdo rozhodl a změnil (či zcela zrušil) něco, co fungovalo. Například Wankelův motor, pohon zadních kol u modelů Škoda nebo i celou existenci švédského Saabu. Právě na případy "posledních aut v řadě" jsme se zaměřili v následující galerii.
Foto: Lada

Poslední Lada prodaná v Kanadě

Lady nebyly vždycky úspěšné pouze na domácím ruském trhu. Ještě před rokem 1989 se prodávaly i jinde - například ve Francii, Německu nebo Velké Británii. Jedním z nejexotičtějších trhů, kde bylo možné na Lady narazit, byla Kanada. Sovětské modely se tam úspěšně dovážely hned v několika generacích. Žigulík, konkrétně verze 2104, 2105, 2106 a 2107, se v Kanadě jmenoval Signet, poměrně oblíbená byla terénní Niva a poslední exportovanou Ladou byla Samara.

Ruská automobilka se ze zámoří stáhla až v roce 1998. Samara musela čelit sílící konkurenci ze strany asijských značek, přičemž se jejich nabídce nedokázala vyrovnat (více se o exportních Ladách dozvíte zde). Není přitom bez zajímavosti, že do Kanady se vyvážely i Škody 120/130 či kupé Rapid. Do USA se přitom tyto socialistické modely nedostaly.

 

Právě se děje

Další zprávy