13 statečných proti Dacii Duster. Kdo se podbízí cenou, kdo boduje prostorem a kdo sází na design?

Jan Matoušek Jan Matoušek
25. 1. 2018 14:01
Dacia začátkem letošního roku uvedla na český trh druhou generaci SUV Duster. Ta je pro rumunskou automobilku velmi důležitá, protože v Evropě patří vůz mezi nejpopulárnější ve stále rostoucí kategorii sportovně-užitkových vozů. Jakkoliv se design oproti předchůdci příliš nezměnil a motorová paleta zůstala úplně stejná, nový Duster je modernější. Nabízí například prvky, o nichž si minulý model mohl nechat zdát - automatická klimatizace, panoramatický kamerový systém či bezklíčkové startování. I přes nízkou cenu, startující na 259 900 korunách, to ale Duster nebude mít lehké. V následující grafice se podívejte na třináct konkurentů, s nimiž se bude muset rumunský vůz vypořádat.

Detailní ceník a technické specifikace nové Dacie Duster naleznete pod tímto odkazem.

Renault Kadjar

Kadjar je technický příbuzný Nissanu Qashqai, se 4449 mm na délku je ale výrazně delší. Příbuznost prozradí rozvor o délce shodných 2646 mm. Kufr francouzského vozu pojme 472 až 1478 litrů zavazadel.

Také nabídka pohonných jednotek se shoduje. Základem je 1.2 TCe o výkonu 96 kW volitelně s dvouspojkovým automatem. Výše je umístěná 1.6 TCe se 120 kW a manuálním ústrojím. Turbodiesely jsou dva - 1.5 dCi o výkonu 81 kW, volitelně s dvouspojkovým automatem, a 1.6 dCi o výkonu 96 kW. Silnější motorizace ruční řazení kombinuje volitelně i s pohonem všech kol, případně ho zaměňuje za automat CVT.

K dispozici je pět výbavových stupňů a díky probíhajícím akcím je kuriózně nejlevnější druhá linie Zen za 444 900 korun s motorem 1.2 TCe. Její součástí jsou mimo jiné klimatizace, bezklíčkové odemykání a startování, tempomat, rádio s MP3 nebo litá kola. Nejvýše posazený model Bose 1.6 dCi 4×4 stojí 689 900 korun a nabízí i navigaci, sledování vyjetí z jízdního pruhu nebo dvouzónovou automatickou klimatizaci. Více informací o Kadjaru najdete zde.

 

Právě se děje

Další zprávy