Nový elektromobil Nissan Leaf je možné ovládat jedním pedálem. Nabízí ale i další technické inovace

Jan Matoušek Jan Matoušek
7. 9. 2017 13:21
Nissan Leaf sice ve své první generaci designem příliš nezabodoval, stal se ale symbolem (nejen) cenově poměrně dostupných elektromobilů. Novináři jej zvolili evropským Autem roku 2011, celosvětově pak jde o nejprodávanější elektromobil. Na tuto metu bude chtít navázat o dost atraktivnější nástupce. Nissan u něj změnil téměř všechno, rozhodně ne pouze design. Elektromotor má vyšší výkon a baterie větší kapacitu pro delší dojezd. Celkově je tak japonské "auto do zásuvky" zase o něco blíže klasickým modelům nižší střední třídy se spalovacím motorem. Nejzásadnější inovace nového Leafu najdete v následující grafice.

Přehled hybridů, plug-in hybridů a elektromobilů na českém trhu najdete pod tímto odkazem.

Foto: Nissan

Méně futuristický interiér

Interiér ubral na futurističnosti a svým tvarováním i rozvržením se přiblížil konvenčním vozům se spalovacím motorem. Jedinou výjimkou je miniaturní volič jízdních režimů, ten zůstal z minulé generace. Čitelnější je přístrojový panel, kombinující analogový rychloměr a sedmipalcovou TFT obrazovku, která ukazuje informace o stavu nabití baterie nebo práci bezpečnostních systémů. Ve spodní části zploštělý volant je možné najít také v modelech Qashqai nebo Micra. Středovému panelu, který už není celý vyrobený ze šedého plastu, dominuje obrazovka multimediálního systému NissanConnect. Japonci pak zvedli kvalitu zpracování i materiálů, z nichž je kabina vyrobena.

 

Právě se děje

Další zprávy