Nový elektromobil Nissan Leaf je možné ovládat jedním pedálem. Nabízí ale i další technické inovace

Jan Matoušek Jan Matoušek
7. 9. 2017 13:21
Nissan Leaf sice ve své první generaci designem příliš nezabodoval, stal se ale symbolem (nejen) cenově poměrně dostupných elektromobilů. Novináři jej zvolili evropským Autem roku 2011, celosvětově pak jde o nejprodávanější elektromobil. Na tuto metu bude chtít navázat o dost atraktivnější nástupce. Nissan u něj změnil téměř všechno, rozhodně ne pouze design. Elektromotor má vyšší výkon a baterie větší kapacitu pro delší dojezd. Celkově je tak japonské "auto do zásuvky" zase o něco blíže klasickým modelům nižší střední třídy se spalovacím motorem. Nejzásadnější inovace nového Leafu najdete v následující grafice.

Přehled hybridů, plug-in hybridů a elektromobilů na českém trhu najdete pod tímto odkazem.

Atraktivnější design

První generace Nissanu Leaf designově příliš nezaujala. Karoserie měla oblé linie a vyšší stavbu, přední světla navíc nepřirozeně vystupovala do prostoru. S příchodem druhé generace je ale kompaktní elektromobil mnohem atraktivnější, což souvisí i s aktuálním designovým jazykem Nissanu. V přední části je maska chladiče ve tvaru písmene V, rozpoznávací prvek všech modelů japonské automobilky, spolu s do boků protaženými světlomety. Ty navíc svítí diodami. Na opačném konci vozu jsou skupinová světla ve tvaru bumerangu (obrovský skok proti vertikálním světlům předchůdce), další typický prvek nových Nissanů, a především černě lakované okolí zadního okna. Tomu sekunduje široký sloupek C ve stejném odstínu, dohromady tak vytváří efekt plovoucí střechy. Její tvar mimochodem napomohl k nízkému koeficientu odporu vzduchu cx = 0,28.

 

Právě se děje

Další zprávy