Cílem už není diagnóza, ale pomoc dítěti. Jak inkluzi zvládají učitelé a jak rodiče?

Zuzana Hronová Zuzana Hronová
1. 12. 2019 8:11
Inkluzivní vzdělávání v Česku funguje už tři roky. Národní institut dalšího vzdělávání proto zmapoval postoje a potřeby 6349 učitelů a 355 ředitelů škol v oblasti inkluze. Jde o školy pracující v obtížnějších vzdělávacích podmínkách, které se ale chtějí dále rozvíjet a zapojily se do projektu Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi. Aktuálně.cz přináší výsledky šetření.
Foto: Shutterstock.com

Pedagoga může provést inkluzí jeho mentor

Slibnou cestou, jak překonávat bariéry při práci s dětmi se speciálními vzdělávacími potřebami, je podle Národního institutu dalšího vzdělávání mentoring, který v rámci projektu získávají učitelé zapojených škol. "Mentor pomáhá pedagoga provádět obtížnými situacemi, sdílí s ním profesní výzvy i své zkušenosti, nabízí mu podporu," popisuje institut.

Ředitelé škol a jejich zástupci zase mohou využít služeb speciálně vyškolených koučů. "Kouč podporuje pedagoga, aby si našel vlastní postupy a řešení problémů, nahlédl, co dělá dobře, a dokázal změnit přístup tam, kde nejedná efektivně."

Mnohé problémy pomáhají vyřešit také kurzy v rámci dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků, které si školy objednávají podle svých potřeb, popřípadě stále oblíbenější webináře, méně náročné na čas a logistiku.

 

Právě se děje

Další zprávy