Úplná uzavírka začala v sobotu 3. července ve 20 hodin, skončit by měla v pondělí 5. července ve 20 hodin. "Termín byl zvolen proto, že se jedná o jediné možné časové okno s výrazně nízkými intenzitami veškeré, ale zejména nákladní dopravy, protože o nedělích a státních svátcích platí v době od 13 do 22 hodin zákaz jízdy nákladních vozidel nad 7,5 tuny," vysvětluje Martin Buček z Ředitelství silnic a dálnic.
"Zároveň se vyhýbáme odjezdové špičce v pátek odpoledne a sobotu dopoledne a návratové špičce v úterý, v poslední den prodlouženého víkendu," dodává.
Menší provoz během prodlouženého víkendu umožní převést dopravu z dálnice na objízdné trasy. Osobní auta musí uzavřený úsek mezi 21. a 34. kilometrem (výjezdy Mirošovice a Ostředek) objíždět přes Benešov, Soběhrdy a Kozmice.
Řidiče vozidel nad 12 tun pak čeká 130 kilometrů dlouhá objížďka přes Benešov, Tábor a Pelhřimov. Na dálnici D1 se ve směru na Brno znovu napojí až na 90. kilometru u Humpolce.
Silničáři během dvoudenní uzavírky zbourají nadjezd Kaliště, který převádí místní komunikace mezi Lensedly a Hrušovem přes dálnici. "V průběhu 48 hodin bude třeba odstranit tři pole nosné konstrukce a zbourat spodní stavbu včetně základů obou opěr a zbytků stojek," říká Buček.
Nebude se podle něj jednat o klasickou demolici. Dělníci postupně rozřežou a pomocí jeřábu snesou části více než sedm metrů vysokého nadjezdu na určenou plochu. Tam konstrukci dále rozdělí na menší části, naloží a odvezou. Dělníci si budou muset počínat obzvlášť opatrně, aby nepoškodili novou vozovku pod mostem.
Bouraný nadjezd se nachází na úseku Mirošovice-Hvězdonice. Oprava této části, stejně jako dokončení celé modernizace 160 kilometrů dálnice D1, by měla skončit letos na podzim. Aby se termín skutečně stihl, silničáři z plánů vyloučili most Šmejkalka, jehož rekonstrukce má začít až příští rok.