Praha – Zdravotnická záchranná služba hlavního města Prahy plánuje zavést elektronickou zdravotnickou dokumentaci, která má do budoucna ulehčit propojení sanitek a nemocnic. Záchranáři by u sebe měli od roku 2018 mít notebooky či tablety, do nichž budou zadávat informace o ošetřovaných, a ulehčí si tak administrativu.
Záchranáři totiž nyní sepisují veškeré údaje o diagnóze a léčebných úkonech ručně na kopírovaný formulář a jednu ze dvou kopií předávají zdravotnickému zřízení. Elektronická dokumentace má být do zkušebního provozu uvedena v poslední čtvrtině roku 2017, plně by měla sloužit od ledna 2018.
„Jsou na to vyčleněny finanční prostředky, které zařídili naši oborově příslušní radní, a my díky tomu můžeme samostatně narovnat toto téma v rámci 21. století s ostatními krajskými záchrannými službami a být tak u dalšího kroku případného propojení se zdravotnickými zařízeními,“ uvedl šéf pražských záchranářů Petr Kolouch.
Portál mapuje aktuální zaplnění jednotek intenzivní péče
Dalším projektem, který pražská záchranná služba rozjela ke konci roku 2015, je internetový portál sledující kapacity nemocničních lůžek na jednotkách intenzivní péče. Ten je k dispozici všem nemocnicím a má sloužit jako nástroj pro komunikaci zdravotnických zařízení mezi sebou navzájem, například při plánování uzavírání provozů.
Specifickým odvětvím je podle Koloucha porodnictví, pro které je připraven vlastní nástroj, který ukazuje, jakým způsobem je rozloženo registrování a přijímání pacientek k porodům. Eviduje tak například stop stavy pražských porodnic.
S financováním letecké výjezdové skupiny a základny v Ruzyni nově pomůže Středočeský kraj, který ji kromě hlavního města Prahy využívá také. Převezme polovinu nákladů na provoz, který dosud plně financoval magistrát. „To uspoří Praze nemalé prostředky, asi šest milionů ročně,“ zdůraznil radní pro oblast zdravotnictví a bydlení Radek Lacko.