Marek Pokorný
Aktualizováno 25. 11. 2016 5:37
Hlavní město chce po letošní stagnaci opět začít více investovat do nových dopravních staveb. Zatímco zahájení stavby metra D je stále nejisté, vedení města nyní rozhodlo o tom, že napne své síly do pokračování Blanky – tedy dokončení vnitřního Městského okruhu. Na metro D si sice také vyčlenilo pro příští rok 800 milionů, ale prakticky všechny padnou na výkupy pozemků. V grafice se podívejte, jaké zásadní stavby hlavní město připravuje a v jakém jsou stavu. Na dopravu má jít největší část rozpočtu, celkem 18,5 miliardy korun. Drtivou většinu, 14,9 miliardy korun, ale spolknou dotace veřejné dopravy – tedy dopravního podniku a příměstských železnic.
Obchvat Vítězného náměstí
Naopak pouhé dva miliony korun jsou v rozpočtu na jednu z nejpotřebnějších staveb na Praze 6 – obchvat "Kulaťáku". Vítězné náměstí a Svatovítská ulice (viz snímek) se totiž staly zřejmě největší obětí Blanky – auta, která z ní vyjíždějí směrem do Dejvic, zde způsobují dlouhé kolony a zácpy. Obchvat za více než miliardu korun již měl být hotov, jenže městská část se nebyla dlouho schopna domluvit na jeho podobě. Před dvěma roky si nakonec prosadila, že bude mít místo čtyř plánovaných pruhů pouze dva a musí se tak zpracovat nová dokumentace vlivu na životní prostředí a poté zajistit nové územní rozhodnutí.
Problém tunelu Blanka jsou chodci a přecpaný "Kulaťák". Chybí obchvat