Praha chce prolomit tramvajovou dobu temna. Nová trať v metropoli nevznikla už 16 let

Jakub Heller Jakub Heller
23. 10. 2019 5:30
Poslední skutečně novou tramvajovou tratí, která v Praze vznikla, je ta z Hlubočep na Barrandov. Tři a půl kilometru dlouhá trať, které dal podobu architekt Patrik Kotas, byla však na dlouho poslední. Už 16 let se s výjimkou několika kratších prodloužení nové tratě v Praze nestaví. To chce však nyní metropole změnit. Do čtyř let mají vzniknout hned čtyři nové tratě o celkové délce 6,9 kilometru.
Koncepce pražské MHD do roku 2029
Koncepce pražské MHD do roku 2029 | Foto: Ropid

Trať ze Sídliště Modřany do Libuše

Délka: 2,1 kilometru. Náklady: 500 milionů. Dokončení: 2021.

Tramvajová trať končící v Modřanech (zastávka Levského) se prodlouží přes nové zastávky Modřanský vodojem, Observatoř Libuš a Sídliště Libuš do stanice Libuš. Po zprovoznění linky metra D, jehož první úsek by měl začít fungovat nejdříve v roce 2025, má v poslední stanici vzniknout také plnohodnotná tramvajová smyčka.

K prodloužení tramvajové trati dojde však s největší pravděpodobností dříve a dočasně tam tak vozy budou jezdit v úvraťovém režimu. Obracet se tedy budou couváním z jednoho ramene trati do druhého.

Přibližně ve stejné době má vzniknout také nové autobusové obratiště Šabatka na okraji Komořan, kam by měly být prodlouženy autobusové linky doposud končící v obratišti Komořany. Současná zastávka Komořany pak bude přejmenována na Kyslíkovou a nová konečná Na Šabatce by měla nést jméno Komořany.

 

Právě se děje

Další zprávy