První banka už vás pozná po hlase. Nový způsob ověřování spouští Česká spořitelna

pk pk
8. 6. 2018 11:10
Službu mohou využívat všichni klienti, kteří budou souhlasit s uložením nahrávky svého hlasu.
Poznal vás. (ilustrační foto)
Poznal vás. (ilustrační foto) | Foto: Shutterstock

Praha - Česká spořitelna spouští takzvanou hlasovou biometrii - ověřování identity klientů na základě uložených hlasových vzorků. Podle ředitele digitálního bankovnictví Filipa Zemana je ČS první tuzemskou bankou, která tuto novinku zavádí.

Vedle hlasové biometrie mají klienti nově k dispozici také aplikaci George klíč pro chytré telefony, která umožňuje zabezpečené a autorizované volání na zákaznickou linku bez nutnosti ověření hlasem nebo heslem.

Službu budou moci využívat všichni klienti, kteří dají souhlas s uložením nahrávky svého hlasu. "Lidé, kteří budou ověřováni pomocí hlasové biometrie nebo skrze aplikaci George klíč, budou moci po telefonu realizovat standardní bankovní služby, jako jsou zjištění zůstatku na účtu, zadání platebního příkazu nebo změnu nastavení služeb," upřesňuje Zeman.

Technologie snímá hlas volajícího, porovnává ho s jeho uloženým hlasovým vzorkem a následně určí, jestli jsou oba hlasy shodné. Hlasový vzorek obsahuje více než 100 unikátních charakteristik - například délku hlasivkové štěrbiny, nosního průchodu, ale také výšku hlasu, tempo, akcenty a podobně.

"Nezávislé výzkumy prokázaly, že hlas je u každého člověka stejně jedinečný jako otisk prstů. Oproti běžně užívaným prvkům ověření totožnosti při volání na zákaznické linky přináší ověření hlasem vyšší úroveň zabezpečení," říká Zeman. Nová technologie podle něj přináší větší komfort při ověřování totožnosti, klienti si nemusí pamatovat heslo pro telefonní bankovnictví.

"Předpokládáme, že mimo ověřování hlasem bude většina klientů pro volání na zákaznickou linku využívat mobilní aplikaci George klíč. Ověřování hlasem pak bude pro klienta důležité například v situaci, kdy dojde k odcizení jeho telefonu a on bude potřebovat rychle zablokovat platební kartu," dodává Zeman.

Česká spořitelna letos v květnu oficiálně spustila nové internetové bankovnictví nazvané George. Do konce letošního roku by na něj měl přejít zhruba milion klientů, kteří dosud využívají internetové bankovnictví Servis24. Zbývajících půl milionu přejde během prvního čtvrtletí příštího roku.

Přechod klientů proběhne postupně a každý dostane tři týdny, kdy bude moci využívat obě služby souběžně, než přejde pouze na George a Servis24 mu bude uzavřen. Internetové bankovnictví Business24, které využívají firemní klienti, zatím změna nečeká.

Přidejte si nás na Facebook a dozvíte se včas další aktuality či praktické tipy! Osobní finance Aktuálně.cz.

 

Právě se děje

Další zprávy