Jak náročný je přestup?
- Pokud se i přesto klient rozhodne zkusit "štěstí" jinde, přestup není nijak náročný na vyřízení.
"Stačí faktura a doklad totožnosti. V případě, kdy chce klient například změnit dodavatele z důvodu změny ceny, obchodních podmínek, tak je lepší tyto věci řešit návštěvou pobočky nebo zavoláním na call centrum. Proběhne to rychleji než přes e-mail. Obchodní podmínky specifikují, a bývá to napsané v dopise o změně cen ze strany stávajícího dodavatele, do kdy je možné od smlouvy bez sankcí odstoupit. Pokud zákazník reaguje včas, tak je nový dodavatel schopen zajistit přechod k datu platnosti nových cen, obchodních podmínek," říká Roman Gazdík z ČEZ.
Podobně je to u dalších dodavatelů. "Klienti nám můžou zavolat, napsat e-mail, mohou zajít osobně na pobočku nebo využít online zasmluvnění, což je nejrychlejší a nejpohodlnější způsob, který se nám kvůli jednoduchosti a rychlosti sjednání velmi osvědčil u zákazníků v režimu DPI. Obecně od zákazníka potřebujeme jeho osobní údaje, kontakt a údaje o odběrném místu, které lze snadno zjistit z faktury od stávajícího dodavatele," říká Rudolf Uzlík, vedoucí klientské péče E.ON.
Doplňuje, že nadiktuje-li klient veškeré informace ke sjednání smlouvy po telefonu, sepíše firma návrh smlouvy a zákazníkovi odchází na e-mail smlouva k digitálnímu podpisu. Lze ji podepsat na počítači nebo mobilu prstem nebo myší.
Jak dlouho celý proces přechodu k novému dodavateli trvá, nedokáže Uzlík říci. Záleží na tom, zda zákazník už původní smlouvu vypověděl, nebo jestli ji bude za něj vypovídat nový dodavatel.