Toyota, Sony, Fujitsu. Dílnu na inovace zasáhla pandemie, japonský vývoz se propadl

Magdalena Chorá Magdalena Chorá
30. 7. 2020 19:04
Třetí největší ekonomika světa hlásí meziroční propad exportu o 15,4 procenta, je to největší pokles od finanční krize v roce 2009. Lidé méně nakupovali japonská auta i elektroniku. Podle expertů se má situace postupně zlepšit, mimo jiné díky uvolňování opatření. Rizikem ale zůstává vývoj v USA. On-line deník Aktuálně.cz přináší přehled stěžejních odvětví, s nimiž Japonci prorazili ve světě.
Japonská značka Sony
Japonská značka Sony | Foto: iStock

3. Elektronika

Japonsko je na špici ve výrobě elektroniky, která tvoří téměř 15 procent jeho vývozů. Řada ikonických značek jako například Sony, Panasonic či Yamaha je důvěrně známá také v Česku.

Japonských audiovizuálních elektronických výrobků se ovšem vyváželo o 28,8 procenta méně než loni a u televizních přijímačů šlo o propad až o 30 procent. 

Výrobci Sony klesl podle agentury ČTK za uplynulý finanční rok provozní zisk o 5,5 procenta na 845,5 miliardy jenů (tedy asi 200,2 miliardy korun). Ve čtvrtém finančním čtvrtletí, což je do konce března, provozní zisk vlivem pandemie klesl o více než polovinu.

  • Firma navíc kvůli nejistotě spojené s šířením koronaviru odmítla poskytnout výhled. Kvůli pandemii klesla například poptávka po obrazových senzorech, které se používají v chytrých telefonech, fotoaparátech a televizích.
 

Právě se děje

Další zprávy