Magdalena Chorá
30. 7. 2020 19:04
Třetí největší ekonomika světa hlásí meziroční propad exportu o 15,4 procenta, je to největší pokles od finanční krize v roce 2009. Lidé méně nakupovali japonská auta i elektroniku. Podle expertů se má situace postupně zlepšit, mimo jiné díky uvolňování opatření. Rizikem ale zůstává vývoj v USA. On-line deník Aktuálně.cz přináší přehled stěžejních odvětví, s nimiž Japonci prorazili ve světě.
3. Elektronika
Japonsko je na špici ve výrobě elektroniky, která tvoří téměř 15 procent jeho vývozů. Řada ikonických značek jako například Sony, Panasonic či Yamaha je důvěrně známá také v Česku.
Japonských audiovizuálních elektronických výrobků se ovšem vyváželo o 28,8 procenta méně než loni a u televizních přijímačů šlo o propad až o 30 procent.
Výrobci Sony klesl podle agentury ČTK za uplynulý finanční rok provozní zisk o 5,5 procenta na 845,5 miliardy jenů (tedy asi 200,2 miliardy korun). Ve čtvrtém finančním čtvrtletí, což je do konce března, provozní zisk vlivem pandemie klesl o více než polovinu.
- Firma navíc kvůli nejistotě spojené s šířením koronaviru odmítla poskytnout výhled. Kvůli pandemii klesla například poptávka po obrazových senzorech, které se používají v chytrých telefonech, fotoaparátech a televizích.