Toyota, Sony, Fujitsu. Dílnu na inovace zasáhla pandemie, japonský vývoz se propadl

Magdalena Chorá Magdalena Chorá
30. 7. 2020 19:04
Třetí největší ekonomika světa hlásí meziroční propad exportu o 15,4 procenta, je to největší pokles od finanční krize v roce 2009. Lidé méně nakupovali japonská auta i elektroniku. Podle expertů se má situace postupně zlepšit, mimo jiné díky uvolňování opatření. Rizikem ale zůstává vývoj v USA. On-line deník Aktuálně.cz přináší přehled stěžejních odvětví, s nimiž Japonci prorazili ve světě.
Ilustrační foto
Ilustrační foto | Foto: Shutterstock

5. Optické a zdravotnické přístroje

Japonsko je velmocí fotoaparátů. Vědecká, optická a fotografická zařízení tvořila v uplynulém pololetí 13,5 procenta japonského exportu. V oboru optiky jsou značky jako Olympus, Nikon či Sony jedny z nejznámějších po celém světě.

  • Konkrétně společnost Olympus přesto v červnu oznámila, že po 84 letech končí s výrobou fotoaparátů. Fototechnika se v posledních letech podílela na celkových tržbách Olympusu zhruba šesti až sedmi procenty. Další příjmy společnosti ovšem plynou z prodeje průmyslového a zdravotnického zobrazovacího zařízení - například mikroskopů nebo endoskopů.

Olympus oznámil, že navzdory všem snahám se mu nedaří už delší dobu udržet výrobu fotoaparátů v zisku. Ve ztrátě je firma poslední tři roky. Značka fotoaparátů Olympus nicméně z trhu nejspíš nezmizí, divizi by totiž mohla převzít další japonská firma Japan Industrial Partners (JIP)

 

Právě se děje

Další zprávy