Reklama s šimpanzem vadí Africe. Firma ji stáhne

ČTK ČTK
24. 10. 2013 10:15
Největší jihokorejská tabáková společnost narazila s kampaní This Africa
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Reuters

Soul - Největší jihokorejská tabáková společnost KT&G se po řadě stížností rozhodla stáhnout reklamu na novou značku "This Africa", v níž použila šimpanze v úlohách lidí. Taková reklama připadá rasistická nejen Afričanům, ale i mnoha Korejcům.

KT&G uvedla značku na trh v září s propagačním sloganem, že cigarety používají tabák pražený a sušený "tradičním africkým způsobem". Na krabičce je obrázek dvou opic, jak si nad ohništěm opékají tabákové lístky.

Reklamní tabule a plakáty rozmístěné v obchodech po celé zemi pak představují šimpanze v roli moderátora a televizního zpravodaje. U toho je pak slogan: "Afrika přichází!"

Africká aliance pro kontrolu tabákových výrobků (ATCA) vyzvala ke stažení reklamních plakátů. "Hluboce nás uráží, jak bezostyšně a urážlivě společnost KT&G ty snímky použila," uvedla ATCA v prohlášení, z něhož cituje agentura AFP. "Zesměšňovat Afriku s cílem prodávat výrobek, který způsobuje smrt a nemoci, je nepřijatelné."

Reklama si vysloužila kritiku i na jihokorejských internetových fórech. "V podstatě změnili Afričany vyrábějící cigarety na opice vyrábějící cigarety. Není to rasismus?" napsal jeden z komentujících.

KT&G označila kontroverzi za "politováníhodnou" a slíbila, že reklamu ještě tento měsíc stáhne. "Rozhodně jsme nechtěli nikoho urazit. Vybrali jsme opice, protože jsou to roztomilá zvířata," řekla mluvčí firmy. Obrázek na krabičce cigaret ovšem firma za urážlivý nepokládá a měnit ho nehodlá, dodala.

 

Právě se děje

Další zprávy