McDonald´s: místo dětských koutů McČinka

dkl, AP
5. 12. 2006 12:00
New York - Řetězec McDonald´s zkouší změnit svou pověst. V USA přidá ke svým restauracím tělocvičny.

Firma, jejíž jméno se stalo téměř synonymem pro nezdravý způsob stravování, radikálně otáčí. Chce, aby děti, které v jejích restauracích jedí hranolky, mleté karbanátky a pijí sladkou Coca-colu, cvičily.

A to přímo v prostorách jejích restaurací. Již od jara testuje společnost minitělocvičnu v jedné provozovně v Oklahomě. Potřebovala zjistit, jaká bude odezva u zákazníků. A ta je pozitivní, dětské minitělocvičny se tedy zřejmě rozšíří.

Kam se ale v relativně malých provozovnách vměstnají lana na šplhání, malé rotopedy, či elektronické taneční hry, kdy děti musí skákat, jak počítač píská? Tělovýchovná zařízení nahradí dětské koutky zvané PlayPlace.

Místo hranolků cvičení

"Pokud se to zákazníkům bude líbit, rádi vyměníme PlayPlace za minitělocvičny R Gym," uvedl mluvčí společnosti Bill Whitman pro AP.

"Již několik let podporujeme programy zaměřené na fyzickou aktivitu. A tak v tom budeme pokračovat," dodává.

Od toho, že v "tělocvičnách" bude využito mnohem víc techniky než u dětských koutků, si McDonald´s slibuje, že si děti užijí víc legrace a tyto miniposilovny tak budou oblíbenější než už "okoukané" hrací koutky.

Jen reklama?

Krok firmy má ale i své odpůrce.

Jednou z nich je Susan Linn, psycholožka z Harvardu a spoluzakladatelka Kampaně za dětství bez reklam.

Podle ní se jen korporace snaží ukázat, že bojuje proti dětské obezitě. Ve skutečnosti je to jen marketingový trik a McDonald´s se jen snaží "utéct" před skutečným problémem.

Stravování ve fastfoodech je také americkou tradicí, která přispívá k nárůstu obezity.
Stravování ve fastfoodech je také americkou tradicí, která přispívá k nárůstu obezity. | Foto: Reuters

"To, co by McDonald´s měl ve skutečnosti dělat, je přestat inzerovat mizerné jídlo dětem a přestat posílat Ronalda McDonalda (maskot firmy, pozn.red) do škol," dodává.

Lepší hračky

S ní souhlasí i odborník na výživu Bob Goldin.

"Vážně mi nepřijde, že by to byl krok ke zdravějším dětem," uvádí.

"Nejde tu o skutečný a poctivý pohyb. Je to jen hraní si na vyšší úrovni." Dodává, že se tím firma jen snaží zlepšit svůj obraz. Už nechce být vnímána jako někdo, kdo vydělává na dětské obezitě.

 

Právě se děje

Další zprávy