McDonalds děsí nová kniha, mění image

Michal Najman
19. 4. 2006 0:00
New York - S obavami hledí vedení McDonald's, největší světové sítě rychlého občerstvení, na chystaný film a knihu, které budou firmu kritizovat.

Příští měsíc bude vydána nová kniha Erica Schlossera "Chew On This", která cílí na teenagery. Později v tomto roce přijde do kin i film se stejnou tematikou, pod který se Schlosser také podepsal jako spoluautor scénáře. Již v roce 2001 napsal úspěšnou knihu "Fast Food Nation", která se rychlým občerstvením také zabývala.

 

Právě proto již nyní začíná společnost pracovat na zlepšování své image. Minulý týden pozval řetězec 40 evropských novinářů na placený výlet do své centrály, kde je informoval o krocích, které na poli ozdravení svého menu koná. Americké novináře hodlá pozvat v nejbližší době.

 

Výkonný ředitel Jim Skinner tvrdí, že neustávající kritika McDonald´s je způsobena všudypřítomností řetězce.

 

"Knihu jsem sice nečetl, ale obávám se její nevyváženosti. Příběh McDonald´s vyprávíme my v současnosti," řekl agentuře Reuters.

 

Nebude se jednat o první film ani knihu, která si vezme na paškál řetězce rychlého občerstvení a jejich vliv na zdraví populace. Nedávno se do českých kin dostal film Super Size Me. Ten vzbudil po světě velký ohlas a divákům se líbil.

 

 

V Česku se zdravěji nejí

 

Řetězec se v reakci na kritiku snažil upravit nabídku jídel, aby si v ní vybrali i vyznavači zdravé výživy. Rozšířil nabídku salátů a dětem místo hranolek nabídl ovocné saláty a džusy.

 

V Česku však děti zdravěji jíst nechtějí a rodiče je k tomu očividně nenutí. Ovocné saláty totiž nejsou pro hranolky obstojným konkurentem a v souhrnu netvoří ani jedno procento z prodaných dětských menu. V jedné z pražských provozoven například v minulém měsíci z bezmála čtyř tisíc prodaných menu si jen ani ne 80 dětí vzalo ovoce.

 

"Naším zájmem je reagovat na přání našich zákazníků a nabízet jim možnost volby," uvedla pro deník Aktuálně.cz Drahomíra Jiráková, ředitelka komunikace české pobočky McDonald´s.

 

Společnost také na svých stránkách zprovoznila kalkulátor kalorií. Ten udává, kolik sportovní aktivity musí zákazník vyvinout po konzumaci v restauraci, aby získanou energii tělo nepřeměnilo na tuky.

 

Po spořádání menu skládajícího se z hranolek, sendviče a nápoje doporučuje kalkulátor například tři a půl hodiny intenzivní chůze, stejný čas na kolečkových bruslích nebo dvě hodiny běhu.

 

Společnosti se v České republice daří. Tržby vzrostly oproti minulému roku o 10,5 procenta na 2,2 miliardy korun. Počet zákazníků také roste. Za loňský rok navštívilo 72 tuzemských provozoven 37 milionů lidí.

 

Právě se děje

Další zprávy