Magdalena Chorá
6. 8. 2020 7:04
Nákupním centrům se v posledních letech nebývale dařilo. Pak ovšem přišla koronavirová krize, srazila je na kolena a jejich místo bleskově obsadily e-shopy. Nicméně tradiční "nákupáky" mají podle expertů stále šanci, jen se musí zkusit zaměřit novým směrem. Analýza Aktuálně.cz však ukazuje i čtyři odstrašující případy. Centra, která měla problémy už před krizí, totiž nyní bojují o existenci.
Sázka na děti
Doménou OC Šestka jsou podle vedení hlídané i nehlídané dětské koutky a tělocvična pro děti, ale také pošta či galanterie.
Vedení obchodního centra v pražské Ruzyni věří, že on-line prodeje, ač stoupnou o desítky až stovky procent, nikdy zcela nenahradí celkovou útratu v kamenných obchodech. Nejvíc je tento jev přitom evidentní v oblasti módy. Dále také poukazují na služby, jako je zábava a jídlo, za kterými si lidé jednoduše dojít chtějí.
"Stejně jako návrat do práce v kanceláři je nákup v kamenných prodejnách něco, na co jsme zkrátka zvyklí a patří do naší společnosti. V neposlední řadě bylo také zřejmé, že po pandemii zákazníkům velice chyběl sociální kontakt a osobní přístup," doplňují Fazekaš s Němcovou.