Krize ověřuje, zda mají obchodní centra vůbec smysl. Čtyři nejhorší bojují o přežití

Magdalena Chorá Magdalena Chorá
6. 8. 2020 7:04
Nákupním centrům se v posledních letech nebývale dařilo. Pak ovšem přišla koronavirová krize, srazila je na kolena a jejich místo bleskově obsadily e-shopy. Nicméně tradiční "nákupáky" mají podle expertů stále šanci, jen se musí zkusit zaměřit novým směrem. Analýza Aktuálně.cz však ukazuje i čtyři odstrašující případy. Centra, která měla problémy už před krizí, totiž nyní bojují o existenci.
Foto: galeria-kaufhof.de

Pražská centra na krizi doplácí více než regiony

Obchodní centra v regionech jsou na tom přitom obecně lépe než centra v Praze, kterým primárně chybí zákazníci z řad turistů, nebo centra obklopená větším množstvím kancelářských budov, jelikož zaměstnanci stále ve velké míře využívají práci z domova.

"Na druhou stranu návštěvnost porovnáváme s obdobím před rokem, kdy obchodní centra mohla plně využívat marketingové nástroje na podporu návštěvnosti v podobě různých akcí, koncertů, food festivalů a výstav pro širokou veřejnost," uvádí vedoucí správy obchodních center v CBRE Tomáš Míček.

"Nyní však již sledujeme, že se situace vyvíjí příznivě. Na základě zpětné vazby od většiny obchodníků kvitujeme, že jsou s výsledky spokojeni - ty v některých případech předčily jejich očekávání," říká Míček.

Nejlépe na tom jsou především kategorie jako móda, elektro, obuv či sport. Zájem je také o restaurace a provozovny s občerstvením. Naopak u cestovních kanceláří či provozovatelů volnočasových aktivit probíhá oživení pomaleji.

 

Právě se děje

Další zprávy