Kofila černocha netraumatizuje, Eskymo však hanlivé je. Inventura značek po česku

Magdalena Chorá Magdalena Chorá
Aktualizováno 12. 7. 2020 11:19
Americké značky mění svůj vzhled či název kvůli výtkám z rasismu. Děje se tak v době, kdy se v USA řeší problémy rasové nerovnosti a policejní brutality. V Česku zatím dle expertů podobný proces nehrozí, hlavně kvůli odlišnému historickému kontextu. Zatímco Eskymo změnu názvu zvažuje, Kofila a Pedro zůstávají. "Obal Kofily nezobrazuje postavu při traumatizující aktivitě," řekl Aktuálně.cz výrobce.
Foto: Aktuálně.cz

Tradiční značky vnímají Češi pozitivně

Socioložka Urbániková samotné obrázky, které používají uvedené české značky, nevnímá jako problematické. "Při zobrazení postav se nepracuje se zveličenými charakteristickými rysy jednotlivých etnik. Ačkoliv jsou postavy nutně typizované, nejsou to karikatury, neslouží jako zdroj humoru a nejsou zobrazeny jako méněcenné či v nelichotivém kontextu," doplňuje. Podle ní se v naší kultuře s těmito zobrazeními nespojují negativní konotace.

Značka je přitom podle marketéra Horáka intersubjektivním fenoménem, pohled na ni tedy sdílí mnoho různých subjektů. "I kdyby teď v jedinou chvíli zmizely všechny automobily značky Mercedes, všechny továrny a veškerý majetek té firmy, značka Mercedes bude mít pořád vysokou hodnotu," říká marketér. Hodnota je dle něj dána vírou mnoha lidí v to, co značka reprezentuje a jakou kvalitu garantuje. 

 

Právě se děje

Další zprávy