Kofila černocha netraumatizuje, Eskymo však hanlivé je. Inventura značek po česku

Magdalena Chorá Magdalena Chorá
Aktualizováno 12. 7. 2020 11:19
Americké značky mění svůj vzhled či název kvůli výtkám z rasismu. Děje se tak v době, kdy se v USA řeší problémy rasové nerovnosti a policejní brutality. V Česku zatím dle expertů podobný proces nehrozí, hlavně kvůli odlišnému historickému kontextu. Zatímco Eskymo změnu názvu zvažuje, Kofila a Pedro zůstávají. "Obal Kofily nezobrazuje postavu při traumatizující aktivitě," řekl Aktuálně.cz výrobce.
České žvýkačky Pedro.
České žvýkačky Pedro. | Foto: ČTK

Žvýkačky se sombrerem zůstávají

Obrázek kluka s černými vlasy, mexickým sombrerem a šátkem. Tak znají Češi balení žvýkaček Pedro, které se za 52 let své existence příliš nezměnilo.

Ikona chlapce v sombreru od nového milénia zdobí krom žvýkaček i želé a další cukrovinky. Společnost Candy Plus, pod kterou Pedro spadá, odmítá jakoukoliv spojitost jména či podoby značky s rasovými stereotypy.

Pedro je přitom typické jméno pro Latinoameričany. "Pedro v podobě chlapečka s tmavými vlásky, pokrývkou hlavy a šátkem na krku je zde již více než 50 let. Jsme přesvědčeni, že se jedná o neutrální obrázek, bez jakéhokoliv špatného úmyslu či záměru," uvedla mluvčí Candy Plus Milena Rusnoková.

Změny loga či názvu kvůli stereotypu odmítá. "Úpravy v budoucnu se nezříkáme, avšak nikoliv v souvislosti s aktuálním tématem rasismu, nýbrž s běžným vývojem životního cyklu loga," dodala.

 

Právě se děje

Další zprávy