Kofila černocha netraumatizuje, Eskymo však hanlivé je. Inventura značek po česku

Magdalena Chorá Magdalena Chorá
Aktualizováno 12. 7. 2020 11:19
Americké značky mění svůj vzhled či název kvůli výtkám z rasismu. Děje se tak v době, kdy se v USA řeší problémy rasové nerovnosti a policejní brutality. V Česku zatím dle expertů podobný proces nehrozí, hlavně kvůli odlišnému historickému kontextu. Zatímco Eskymo změnu názvu zvažuje, Kofila a Pedro zůstávají. "Obal Kofily nezobrazuje postavu při traumatizující aktivitě," řekl Aktuálně.cz výrobce.
Foto: Nestlé

"Postava na Kofile není zobrazena při traumatizující aktivitě"

Tradiční česká čokoládová tyčinka s kávovou náplní Kofila, kterou v současnosti vyrábí nadnárodní koncern Nestlé, má žlutý obal s postavičkou mouřenína. Ten má tmavou pleť a na sobě charakteristický oděv, obuv i pokrývku hlavy.

Podle Roberta Kičiny ze společnosti Nestlé však nemá postava na obalu Kofily žádnou návaznost na rasové stereotypy a je vnímána jako vzácné designérské dědictví a přirozená součást této původní československé značky. "Obal Kofily nezobrazuje postavu dehonestujícím způsobem při aktivitě, která by byla traumatizující," odůvodnil stanovisko firmy Kičina.

Sám si myslí, že úvahy o úpravě značky jsou namístě pouze tehdy, pokud název nebo vizuál prokazatelně uráží nějakou skupinu lidí. Kičina již dříve uvedl, že nevyvrací možnost modernizace designu obalů v kontextu současné globální situace, na dotazy o konkrétních nápadech na změny však uvedl, že je předčasné o tom spekulovat.

"Za Nestlé mohu říct, že jsme v souvislosti s našimi značkami v Česku a na Slovensku nezaznamenali žádné stížnosti týkající se rasových, rodových nebo společenských předsudků ze strany spotřebitelů. Rasismus a diskriminace jsou v rozporu s našim posláním a hodnotami a dbáme o to, aby naše značky slovně ani obrazově nikoho neznevažovaly."

 

Právě se děje

Další zprávy