reklama
 
 

Černoch v letáku rozlítil některé Čechy. Už u vás nenakoupíme, vzkazují Lidlu

AKTUALIZOVÁNO 4. 1. 2017
Obchodní řetězec Lidl vydal v pondělí leták, na kterém propaguje oblečení černoch. Nápad využít muže tmavé pleti jako model rozlítil některé Čechy, kteří zasypávají Facebook obchodníka rasistickými poznámkami. Řetězec si za svým nápadem stojí a nabádá k toleranci. Část zákazníků za to firmu chválí.
Hlavní zprávy

Praha – Černoch propagující v letáku oblečení Lidlu rozčílil některé Čechy. Na facebookové stránky řetězce, který leták v pondělí vydal, posílají rasistické poznámky. Někteří německému obchodníkovi sdělují, že u něj kvůli tomu přestanou nakupovat.

"Máte o pravidelného zákazníka méně. V Česku, kde žije 99,9 procenta bělochů, mi černoch na letáku vadí. Udělal by tohle Lidl třeba v černošské zemi? Už u vás nic nekoupím!" píše například muž se jménem Honza Jirásek von Altonaburg.

Dobry den,myslete si co chcete ale panem cerne pleti ste toho moc nevyhrali.. Rodili cech to neni a nechapu proc musi nutne byt v letaku,beztak na nem to obleceni vubec nevynikne

Zveřejnil(a) Lidl Česká republika dne 04. Leden 2017

Lidl si za svým rozhodnutím stojí. Věcně reagoval například i na otázku, proč se v letácích objevují modelové "negroidního typu", od Bohuslavy Lobotkové, která má za profilovou fotku logo hnutí Islám v ČR nechceme. Řetězec odpověděl, že v Evropě 21. století spolu žijí různé rasy, a čím víc člověk ze světa pozná, tím větší toleranci vůči jiným má. 

S podobnými reakcemi se setkal řetězec už v minulosti. "Nikdy však v takové míře jako dnes," uvedla mluvčí Lidlu Zuzana Holá s tím, že řetězec se v reklamě zaměřuje na propagaci zboží a jakoukoli rasovou manipulaci či upřednostňování odmítá. 

Vedle lidí, které muž černé pleti v nákupním letáku pobouřil, se objevují i ti, kteří si z nich začali dělat legraci. "Dobrý den, v reklamním letáku jsem si přečetl, že prodáváte tmavý chléb, černý čaj a arabskou kávu! Každý slušný Čech ale ví, že správně je pouze světlý chleba, bílý čaj a bílá káva. Udělejte s tím něco, nebo si u vás vlastenci už nic nekoupí a zbudou vám tak všechny buřty, knedlíky a pivo!!!" dělí se o své dojmy Martin Benda.

Další lidé se naopak řetězce zastávají a oceňují jeho postoj i poté, co sklízí kritiku od dalších zákazníků.

Díky za to, co děláte.

Zveřejnil(a) Lidl Česká republika dne 04. Leden 2017

Černoch se v Česku neobjevil v letácích poprvé. "Najdete je například u značek KiK, Takko, C&A. Černoši jsou tam sice výrazně v menšině, ale objevují se tam," uvedla Zuzana Štěpánková z portálu AkčníCeny.cz.

Rasistické poznámky na reklamní akce firem však také ojedinělé nejsou. Loni před fotbalovým mistrovstvím Evropy si německá skupina Pegida stěžovala na to, že výrobce cukrovinek Ferrero umístil na obaly čokolád Kinder chlapce tmavé pleti. Přitom šlo o fotky fotbalových reprezentantů Německa z jejich dětství.

Reakce Lidlu na nenávist se mi líbí, považuji ji za naprosto předpisovou, říká odbornice na komunikaci na sociálních sítích Eliška Vyhnánková. | Video: Filip Horký |  06:53

autor: Iva Špačková

   
reklama
   
reklama
reklama
reklama
komerční sdělení
reklama

Sponzorované odkazy

 
reklama