Kofila černocha netraumatizuje, Eskymo však hanlivé je. Inventura značek po česku

Magdalena Chorá Magdalena Chorá
Aktualizováno 12. 7. 2020 11:19
Americké značky mění svůj vzhled či název kvůli výtkám z rasismu. Děje se tak v době, kdy se v USA řeší problémy rasové nerovnosti a policejní brutality. V Česku zatím dle expertů podobný proces nehrozí, hlavně kvůli odlišnému historickému kontextu. Zatímco Eskymo změnu názvu zvažuje, Kofila a Pedro zůstávají. "Obal Kofily nezobrazuje postavu při traumatizující aktivitě," řekl Aktuálně.cz výrobce.
Leták Lidlu na retro týden
Leták Lidlu na retro týden | Foto: Akcniletaklidl.cz

Odpoutání se od minulosti versus oslava retro týdne

Zatímco v USA se mnoho lidí a značek snaží odklonit od temné minulosti, v Česku se v obchodech oslavuje. Takzvané retro týdny a podobné akce obchodních řetězců mají u Čechů velký úspěch, ačkoliv propagované výrobky pochází ze šedesátých až osmdesátých let 20. století a připomínají tak totalitní komunistickou minulost země.

V Lidlu si tak zákazník může zakoupit výrobky, jako je třeba družstevní sekaná v původním "socialistickém" balení. Marketingový odborník Horák tvrdí, že se v souvislosti s těmito retro akcemi jedná o touhu po starých dobrých časech.

"Většina lidí nevnímá historii tak, že tu bylo období komunismu, které bylo stoprocentně zlé, a po sametové revoluci demokracie, která je bezchybně dobrá. Při nákupu těchto značek - stejně jako když se díváme na staré komedie - vzpomínáme na dobu, ve které byl život o dost jednodušší, než je dnes. Nebyli jsme zahlceni tolika informacemi a nemuseli jsme se rozhodovat v celé řadě otázek, které musíme dnes řešit," doplňuje.

 

Právě se děje

Další zprávy