New York - Řetězci restaurací s rychlým občerstvením McDonald's klesl ve druhém čtvrtletí čistý zisk o 13 procent na 1,2 miliardy amerických dolarů (29,6 miliardy korun). Důvodem byl pokles prodeje, protože do restaurací firmy chodí na jídlo stále méně zákazníků.
Celkové příjmy se snížily o deset procent na 6,5 miliardy dolarů. Tržby v provozovnách otevřených nejméně rok klesly o 0,7 procenta.
V samotných USA se srovnatelné tržby snížily o dvě procenta. V regionu, který zahrnuje Asii, Blízký východ a Afriku, klesly o 4,5 procenta. V Evropě však díky Německu a Británii stouply o 1,2 procenta.
McDonald's prospíval dokonce i v době recese, kdy se mu podařilo lákat na svou levnou nabídku za dolar. V posledních letech však bojuje s poklesem kvůli měnícím se chuťovým prioritám zákazníků a silné konkurenci.
Firma připustila, že si část problémů vytvořila sama kvůli komplikované nabídce a zpožděné reakci na změny preferencí zákazníků. Nyní se snaží zlepšit své tržby některými změnami, jako nabídkou snídaní po celý den, uzpůsobení nabídky regionálním chutím a speciální nabídkou na vytvoření hamburgeru podle přání.
McDonald's doufá, že nové nabídky se začnou vyplácet již ve třetím čtvrtletí a srovnatelné tržby poprvé po čtyřech čtvrtletích poklesu vzrostou. Pomoci má také očekávané oživení v Číně, napsala agentura Reuters.