Jančura osekává svůj cestovatelský byznys. Podívejte se, jak šel čas se Student Agency

Adam Váchal Iva Špačková Adam Váchal, Iva Špačková
23. 5. 2018 13:38
Podnikatel Radim Jančura chce prodat značku Student Agency, pod níž se skrývá prodej letenek či vzdělávací a pracovní pobyty. Byznys, který se týká autobusové a vlakové dopravy pod značkou RegioJet, hodlá zatím rozvíjet dál. Podívejte se, jak se Jančurovo cestovatelské impérium vyvíjelo.
Lokomotiva Bombardier Traxx společnosti RegioJet.
Lokomotiva Bombardier Traxx společnosti RegioJet. | Foto: RegioJet

Vstup na železnici

V roce 2009 vzniká pod skupinou Student Agency značka RegioJet, pod kterou začínají od roku 2011 jezdit vlaky na lince Praha-Ostrava-Žilina-Košice.

Vlakový byznys je postaven na stejných základech jako autobusový. Vagony mají žlutou barvu, kupé jsou prostornější a mají komfortní sedačky, jízdenky jsou levnější, než nabízejí České dráhy, teplý nápoj a voda jsou zadarmo, časopisy také a občerstvení roznášejí usmívající se stevardky.

V roce 2012 pronikají vlaky na Slovensko, kde jezdí mezi Bratislavou a Komárnem.

Od prosince 2015 RegioJet působí také na trase Praha-Olomouc-Přerov s navazujícím autobusovým spojením až do Zlína a Otrokovic.

RegioJet plánuje vstup na další trasy a je připravený přihlásit se také do tendrů na provozování vnitrostátních linek ve veřejném zájmu (tj. státem dotované linky) v České republice i na Slovensku.

 

Právě se děje

Další zprávy