V porovnání s rokem 2003 klesla spotřeba benzinu více než o čtvrtinu, od roku 2015 se však pokles zastavil. "Oživení ekonomiky ovlivňuje i růst spotřeby domácností na dopravu. Lidé jsou ochotni více utrácet při cestování tedy i za pohonné hmoty," uvedl Loula.
Dalšími podpůrnými argumenty jsou podle něj i nízká nezaměstnanost, růst platů, vyšší podíl individuálních cest za rekreací po tuzemsku a zvýšený zájem o nákup nových vozidel s benzinovým motorem
Spotřeba nafty roste nepřetržitě od roku 2010, od té doby se zvýšila o 24,6 procenta. Podle Louly se na růstu podobně jako u benzinu podílí ekonomická konjunktura.
"Zároveň pokračoval nárůst mezinárodní kamionové dopravy, pokračuje i dovoz ojetých vozů s naftovým pohonem. Navíc alternativní varianty v nákladní dopravě mají minimální podíl. Vyšší podíl tvoří pouze pohon na CNG u veřejné autobusové dopravy ve městech," doplnil Loula.
Podle aktuálních dat ministerstva průmyslu bylo v polovině února v tuzemsku 3991 pump, což bylo o 17 více než v polovině srpna loňského roku, kdy byla statistika zpracována naposledy. Česká republika v evropském kontextu dlouhodobě vede v ukazatelích počtu obyvatel na jednu veřejnou čerpací stanici nebo v četnosti pump na dálnicích.