Spolupráce mezi Leo Expressem a FlixMobility, která v Německu provozuje vlaky pod značkou FlixTrain, začala před třemi lety. Česká společnost tehdy převzala zkrachovalého dopravce Locomore a začal pro FlixTrain jezdit mezi Berlínem a Stuttgartem. Provoz se zastavil letos v březnu po vypuknutí koronavirové krize.
"V momentě přerušení přitom neexistoval oficiální příkaz či jiné oficiální opatření nebo dokonce doporučení německých veřejných orgánů zastavit vlakovou dopravu. Provoz byl tedy zastaven pouze z ekonomických důvodů ze strany FlixTrain," uvedl mluvčí Leo Express Emil Sedlařík pro server zdopravy.cz, který o sporu informoval. Požadavky na obnovení provozu podle Sedlaříka německá firma opakovaně odmítla.
"FlixTrain brutálním využíváním svého monopolního postavení v soukromé německé dálkové přepravě vážně porušil své smluvní závazky a poškodil tak českého dopravce," dodal Sedlařík. Leo Express zároveň po německé společnosti požaduje několik milionů eur, které mu prý Němci dluží. Pohledávky chce uplatnit v insolvenčním návrhu, který na svou dceřinou firmu v Německu už Leo Express podal.
Společnost FlixMobility odmítla, že by její postup byl protizákonný. "Leo Express provedl několik rozhodnutí v posledních měsících, která měla dopad na partnerství s FlixTrainem. Kvůli tomu jsme museli spolupráci ukončit," uvedla mluvčí Franziska Schleicherová.
Server Zdopravy.cz zároveň uvedl, že by to nemusel být úplný konec Leo Expressu v Německu. Firma má nyní zájem o regionální dopravu, kterou si u dopravců objednávají úřady.