Od začátku června až do konce srpna mohou lidé po celém Německu cestovat regionální dopravou za měsíční paušál devět eur (222 korun). O tuto jízdenku, která má obyvatelům kompenzovat vysoké ceny energií a paliv, je mimořádný zájem, což dokazují i plné regionální vlaky.
Již na konci května, těsně před začátkem platnosti devítieurové jízdenky, si tento lístek jen v Berlíně koupily statisíce lidí. Se započítáním června pak bylo v celém Německu podle Svazu německých dopravních podniků zakoupeno zhruba 21 milionů takových jízdenek. Svaz původně předpokládal, že v Německu s 83 miliony obyvatel se prodá měsíčně okolo 30 milionů devítieurových jízdenek.
"Poptávka mezi obyvateli je od zahájení prodeje stále vysoká a také hodnocení spokojenosti s jízdenkou zůstává na trvale vysoké úrovni," řekl šéf Svazu německých dopravních podniků Ingo Wortmann. "Z průzkumu trhu navíc vyplývá, že většina našich zákazníků nevyužívá devítieurovou jízdenku na výlety a cesty na dovolenou, ale na každodenní cestování," dodal.
Stále ale existuje řada lidí, kteří si na každodenní dojíždění v červnu koupili klasické nezlevněné předplatné. Berlínský dopravní podnik BVG uvedl, že v případě metropole se to týká několika tisíců lidí. Další desítky tisíc lidí si koupily jednodenní jízdné, které pro území hlavního města stojí 8,8 eura (218 korun) a pro Berlín a blízké okolí pak deset eur (247 korun), což zhruba odpovídá ceně za devítieurovou jízdenku s celoměsíční platností.
Berlínská média zaujalo to, že klasické jízdné a normální předplatné lze v době platnosti devítieurové jízdenky vůbec koupit a že zákazníci nejsou při nákupu nezlevněného jízdného v automatu varováni.
Dopravní podnik BVG to zdůvodnil tím, že úprava nabídky v prodejních automatech by byla technicky náročná, nebylo by možné ji v krátké době stihnout a navíc by ji bylo nutné nejpozději v srpnu opět obnovit, aby si lidé mohli nakoupit předplatné pro září. BVG také uvedl, že nabídku na devítieurový lístek zobrazuje přímo na úvodní obrazovce.
Klasické měsíční jízdenky spolu s levnou devítieurovou jízdenkou v Berlíně prodávají také německé dráhy Deutsche Bahn, které v metropoli provozují systém městské železnice S-Bahn. Nezlevněný tarif si podle Deutsche Bahn koupily v červnu stovky lidí.
V Berlíně, kde žije 3,6 milionu lidí, devítieurový měsíční tarif ale využívají stovky tisíc cestujících. Jen BVG eviduje přes 1,1 milionu prodaných levných jízdenek s platností pro červen a berlínská S-Bahn dalšího půl milionu jízdenek. Mnozí lidé pak využívají pro cestování po metropoli lístek, který si koupili u jiných dopravců.