Osiřelé trdelníky. Procházka Prahou ukazuje, jak živoří turistický byznys bez turistů

Magdalena Chorá Magdalena Chorá
23. 8. 2020 10:04
Hotely, restaurace, prodejci suvenýrů, noční kluby. To jsou jen některé z pražských podniků, které kvůli koronavirové krizi bojují o přežití. Redakce Aktuálně.cz se vydala do ulic, aby zjistila, jak se krize dotkla podniků v centru města. "Kdyby se ještě jednou udělalo jakékoliv omezení, tak okamžitě zavíráme, stejně jako polovina restaurací v centru Prahy," říká šéf restaurace na Starém Městě.
Foto: Jakub Plíhal

Koloběžky se vrací jen pomalu

Společnost Lime v Praze provozuje sdílení jízdních kol i koloběžek. Kvůli pandemii koronaviru stáhla svých původních 1500 zelených koloběžek z Prahy už v polovině března. Ke konci dubna jich do hlavního města vrátila 200, přičemž další bude přidávat podle vývoje poptávky. 

Šéf české pobočky Limu Ondřej Široký po opětovném spuštění hlásí zvýšený zájem místních uživatelů, kteří podle něj kvůli obavám z nákazy koronavirem ne zcela věří hromadné dopravě a preferují samostatnou přepravu. 

"Doufám, že si je udržíme, protože chceme usnadnit Pražanům mimo jiné také dojíždění za prací nebo do školy," doplňuje Široký.

Zelená versus žlutá

Jeho slova o oživení ostatně dokazují skupinky prvních turistů vesele brázdících ulice staré Prahy na zelených koloběžkách, které posléze parkují uprostřed chodníku.

Lime ve snaze nalákat české zákazníky zavedl předplatné. Nabízí tak buď měsíční paušál na půlhodinové jízdy, nebo měsíční předplatné, které zlevňuje jízdy o 35 až 60 procent podle druhu.

Ačkoliv se Lime vrací k životu jen pomalu, v ulicích Prahy parkují čím dál častěji také žluté koloběžky konkurence Re.volt, která by ráda dominanci zelené značky narušila.

 

Právě se děje

Další zprávy