Změna strategie. Chystané peugeoty mají mít dvojnásobnou životnost

Změna strategie. Chystané peugeoty mají mít dvojnásobnou životnost
Novinkou v nabídce Peugeotu je model 408. Hatchback střední třídy je dlouhý 469 centimetrů a jezdí 188 milimetrů nad zemí.
Auto s protáhlou siluetou vyniká místem na nohy, které poskytuje cestujícím sedícím na zadních sedadlech.
Uvnitř je obvyklý i-Cockpit s malým volantem.
Za pátými dveřmi je prostorný, ale poněkud mělký zavazadlový prostor. Nechybí ani průvlak na lyže. Zobrazit 7 fotografií
Foto: Jakub Stehlík
Jakub Stehlík Jakub Stehlík
9. 2. 2023 14:57
V roce 2030 chce Peugeot prodávat v Evropě už jen elektromobily. Přechod k bateriovým vozům však zákazníci francouzské značky nejspíš ocení. Dostanou totiž auto, které vydrží fungovat mnohem déle, než je tomu dnes.

Životnost elektrických peugeotů má být 20 až 25 let. Prohlásil to generální ředitel značky v České republice Marco Venturini při premiéře modelu 408. "Mimochodem, v současnosti jsou auta stavěná zhruba na polovinu této doby," poznamenal.

Změna přístupu je podle Venturiniho součástí nové strategie značky. Zatímco dnes se auta produkují stylem "vezmi, vyrob, zlikviduj", v budoucnu půjde o proces "recyklace, renovace a cirkulární ekonomiky". Chystané modely budou stavěné tak, aby byl vadný díl snadno nahraditelný, případně jej šlo jednoduše opravit.

Nová auta mají být také ekologičtější a lehčí: Z jejich karoserií zmizí chrom a dostanou tenčí sedadla. Kromě toho mají motory vykazovat mnohem vyšší elektrickou účinnost. Příkladem těchto změn bude model e-3008 chystaný pro rok 2025. Postavený na nové elektrické platformě STLA Medium ujede na jedno nabití až 700 kilometrů.

Loni prodal Peugeot v Česku 7156 nových aut, největší zájem byl o model 2008. V těchto dnech přijíždí do showroomů novinka v podobě typu 408. Auto střední třídy je hatchback s vyšší světlou výškou a některými prvky ze světa SUV, například ochrannými kryty ve spodní části dveří. Dlouhý rozvor pak stojí za velkorysým místem pro nohy cestujících na zadních sedadlech. "Jde o nejprostornější Peugeot z naší současné nabídky," uvedl při jeho české premiéře vedoucí prodeje Filip Lapka.

Cena nového Peugeotu 408 začíná na 830 tisících korunách, za tuto cenu je pod kapotou zážehová dvanáctistovka spárovaná s osmistupňovým automatem. Manuální převodovku k vozu Peugeot nenabízí.

V současnosti jsou v nabídce ještě dvě plug-in hybridní verze s výkonem 180, respektive 225 koní, jejichž základem je benzinová jedna-šestka a také lithiová baterie s kapacitou 12,4 kWh. Čistě na elektřinu zvládne auto ujet až 70 kilometrů, v nejvyšší výbavě GT se jeho cena vyšplhá na 1,2 milionu korun. Mild-hybridní a také plně elektrická verze rozšíří nabídku modelu v blízké době.

"To nejhorší máme už za sebou," odkazuje Filip Lapka na čipovou krizi, která postihla evropské automobilky. Uvádí, že čekací doba na nové auto se nyní pohybuje od čtyř do pěti měsíců, zatímco ještě nedávno se na objednaný Peugeot čekalo půl roku a déle. "Máme i vozy, které si zákazník může ze showroomů odvézt ihned. Konkrétně jde o modely 208, 2008 a 3008," vypočítává.

S návratem k normálu souvisí i oblíbená akce Sedm dní Peugeot, kterou chce automobilka letos vyhlásit po dvouleté pauze. Zákazníkům během jednoho týdne nabízí většinu modelů s cenovým bonusem a zpravidla také prodlouženou zárukou.

 

Právě se děje

Další zprávy